هجوم بی سابقه مردم عربستان به فروشگاه ها

© AFP 2023 / Stringerهجوم بی سابقه مردم عربستان به فروشگاه ها
هجوم بی  سابقه مردم عربستان به فروشگاه ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنان عربستان سعودی در آستانه افزایش سه برابر مالیات بر ارزش افزوده ، اقدام به خرید کلیه کالاهای غیر قابل خراب شدن در فروشگاه ها می کنند و وضع فعلی همچون حراج های موسوم به جمعه سیاه ارزیابی می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC ، شهروندان و ساکنان عربستان به خاطر افزایش قیمت ها پس از سه برابر شدن مالیات بر ارزش افزوده از اول ژوئیه و رسیدن آن  از 5 به 15 درصد دچار نگرانی و هراس شده اند . این افزایش در ماه مه اعلام شده است.

شهر مدینه عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
لغو وضعیت فوق‌العاده در عربستان

بالا رفتن شدید تقاضا در اواخر ماه ژوئن ، باعث افزایش بی سابقه در آمد بسیاری از فروشگاه ها شد . یکی از شهروندان در مصاحبه با CNBC ، سخنان یک فروشنده خودرو را بازگو می کند که گفت در ماه ژوئن تعداد بیشتری اتومبیل در مقایسه پنج ماه گذشته فروخته شده است.

افزایش شدید نرخ  مالیات بر ارزش افزوده ناشی از نیاز به تکمیل بودجه است که درآمد آن به دلیل رکود در اقتصاد جهانی و افت قیمت نفت کاهش قابل توجهی داشته است. در این رابطه مقامات عربستان مجبور شدند از اجرای بخشی از پروژه ها در چارچوب برنامه توسعه موسوم به "چشم انداز2030"  دست بردارند.

برخی از شاهدان صف های خریداران در فروشگاه ها را همچون حراج های سالانه "جمعه سیاه" می دانند که مراکز خرید در سراسر جهان تخفیف های زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала