ادامه اصلاحات در عربستان: لغو مجازات شلاق زدن

© REUTERS / Ahmed Yosriادامه اصلاحات در عربستان: لغو مجازات شلاق زدن
ادامه اصلاحات در عربستان: لغو مجازات شلاق زدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری عربستان رسما احکام تعزیری شلاق را لغو و مجازات‌های دیگری را جایگزین آن کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت دادگستری عربستان بخشنامه‌ای را برای تمام دادگاه‌ها صادر کرد که در آن آمده است: تمام دادگاه‌ها موظفند حکم شلاق تعزیری را لغو و آن را با مجازات‌های دیگری مثل زندان یا غرامت و یا هر دو جایگزین کنند.

وزارت دادگستری عربستان اعلام نمود این تصمیم بعد از بررسی‌هایی که هیئت کل دادگاه عالی درباره مجازات شلاق تعزیری و پیامدهای آن انجام داد، گرفته شد.

پیش از این به دستور پادشاه عربستان، دادگاه عالی عربستان در ماه آوریل تصمیم به لغو احکام تعزیری شلاق و جایگزینی آن با حبس یا جریمه مالی گرفت.

در عربستان سعودی به زنان اجازه خدمت در ارتش داده شد - اسپوتنیک ایران
در عربستان سعودی به زنان اجازه خدمت در ارتش داده شد

یادآور می شود این اولین اقدام در راستای لغو سنت های چندین قرنی در عربستان نیست. مثلاً در اوایل دسامبر سال 2019 دولت عربستان سعودی ورودی های جداگانه ای را که برای زنان و مردان در رستوران های این کشور ایجاد شده بودند را برداشت. این تصمیم برای پایان دادن به تفکیک جنسیتی در رستوران ها توسط دولت این کشور گرفته شد.

پیش از این در عربستان سعودی قانونی وجود داشت که براساس آن، هر رستورانی موظف بود برای زنان و خانواده های آنها و برای مردانی که خویشاوند آنها نیستند، یک ورودی جداگانه ایجاد کند. اجرای این قانون توسط روحانیون و پلیس مذهبی کاملاً مورد نظارت قرار می گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала