ادای سوگند الکاظمی بعنوان نخست وزیر جدید عراق

© REUTERS / PRESIDENCY OF REPUBLIC OF IRAQمصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصطفی الکاظمی در سخنرانی خود در مجلس عراق با تاکید مخالفت با هرگونه تلاش برای تبدیل عراق به صحنه درگیری‌‌ها اذعان داشت: دولت جدید دولت ایجاد حل مشکلات و نه دولت بحران‌ها است، وی همچنین بر ضرورت انحصار سلاح به دست دولت، نیروهای مسلح و با دستور فرمانده‌ کل تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، مصطفی الکاظمی در حضور 255 تن از نمایندگان پارلمان و پس از موافقت‌‌ با کابینه پیشنهادی‌اش چهارشنبه 6 ماه مه 2020 به عنوان نخست وزیر جدید عراق سوگند قانون اساسی ادا کرد.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
امریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را تمدید می کند

الکاظمی افزود: دولت جدید در صدد است تا انتخاباتی زودهنگام و سالم برگزار کند و همچنین متعهد شد که روند مبارزه با ویروس جدید کرونا در کشورش را ادامه دهد.

او نیز اعلام کرد که دولت جدید در صدد است روابط دوستی و همکاری با کشورهای عربی برادر، همسایگان عراق و جامعه بین‌المللی برقرار کند.

نخست وزیر جدید عراق همچنین توسعه و اصلاح موسسه‌های دولتی، مقابله با چالش‌های مالی و اقتصادی، تقویت پایه‌های روابط خارجی، مبارزه با فساد، برقراری عدالت به عنوان معیار دولت موفق، حمایت از اعتراض ‌های مسالمت‌آمیز به عنوان راهکاری برای ارشاد دولت، دولت فدرال، اقلیم کردستان و استان‌ها را از اولویت‌های دولتش برشمرد.

الکاظمی پیش ‌تر در توئیتی تاکید کرده بود که هدف دولت خدمت به مردم، برقراری حاکمیت، امنیت و عدالت در عراق است.

شایان ذکر است مصطفی الکاظمی سومین نخست وزیر منصوب شده عراق پس از عادل عبدالمهدی است.

عادل عبدالمهدی در پی تظاهرات گسترده در دسامبر گذشته تن به استعفا داد و عراق برای 5 ماه بدون نخست وزیر بود. طی این مدت دو نخست وزیر دیگر منصوب شدند اما به دلیل اختلافات فراکسیون ‌های سیاسی از همان ابتدا از این پست استعفا دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала