تحلیلگر پیشین پنتاگون: هدف واشنگتن از احیای داعش مقابله با ایران است

© © Screenshot: 21st Century Terrorism Research Centerتحلیلگر پیشین پنتاگون: هدف واشنگتن از احیای داعش مقابله با ایران است
تحلیلگر پیشین پنتاگون: هدف واشنگتن از احیای داعش مقابله با ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر پیشین پنتاگون بیان داشت که آمریکا به دنبال احیای داعش در منطقه است تا جنگی نیابتی با ایران را به راه بیاندازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مایکل معلوف تحلیلگر پیشین پنتاگون، در گفتگو با المیادین بیان کرد: واشنگتن و تل ‌آویو به هر طریقی که شده می کوشند تا ایران و محور مقاومت را ضعیف کنند؛ بنابراین آمریکا برای رسیدن به این هدف دوباره اقدام به احیای داعش در عراق و ادامه فشارهای سیاسی و مالی بر لبنان کرده است.

منابع محلی از انتقال داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا خبر دادند - اسپوتنیک ایران
منابع محلی از انتقال داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا خبر دادند

معلوف افزود: واشنگتن به ‌دنبال تقابل مستقیم با تهران نیست؛ اما با وجود این، اگر شانس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در انتخابات آینده کاهش یابد٬ ممکن است به تلاش برای ایجاد تنش در ایران روی بیاورد.

به ‌گفته این تحلیلگر پیشین وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، ترامپ میخواهد ایران را تحریک کند و این همان چیزی است که اسرائیل بدنبالش است، اما انتظار ندارد که او بتواند کاری بیشتر از این انجام دهد؛ چرا که واشنگتن به‌ خوبی می ‌داند که هرگونه تجاوز به ایران با پاسخ سریع و قاطع تهران همراه خواهد بود.

وی معتقد است که واشنگتن باید بسیار احمق باشد، اگر بخواهد جنگی در منطقه آغاز کند، در حالیکه تل ‌آویو مرتبا از آمریکا می‌خواهد که یک اقدام نظامی علیه ایران و محور مقاومت انجام دهد.

همچنین در خصوص اقدام آلمان علیه حزب ‌الله لبنان و قرار دادن آن در دسته گروه‌های تروریستی باید افزود، که: آمریکا از سال گذشته آلمان و کشورهای اروپایی را برای این مسئله تحت فشار گذاشته بود و البته آلمان تنها کشوری است که این خواسته آمریکا را اجرا کرد و این موضوع یک تصویر کامل از تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای تحریک محور مقاومت ارائه می‌دهد.

طبق اظهارات تحلیلگر مذکور هم‌اکنون نیز تل‌آویو و واشنگتن تحت پوشش کرونا در تلاش برای انجام تحرکاتی علیه مقاومت منطقه هستند.

معلوف در این زمینه به وخامت اوضاع مالی عراق و نیز لبنان اشاره کرد که آمریکا قصد دارد از رهگذر این بحران اقتصادی حزب‌ الله و لبنانی ‌ها را تحت فشار قرار دهد.

مایکل معلوف خاطر نشان شد: زمانیکه همه این اتفاقات منطقه را مانند پازلی تصور کنیم در نگاه اول هیچ ارتباطی مشاهده نمی کنیم ولی زمانیکه کنار یکدیگر قرار دهیم٬ یک تصویر کلی از تلاش‌ه ای هماهنگ آمریکا و اسرائیل را در آن می بینیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала