بغداد و واشنگتن درباره خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق گفتگو می‌کنند

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeبغداد و واشنگتن درباره خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق گفتگو می‌کنند
بغداد و واشنگتن درباره خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق گفتگو می‌کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده و عراق در مورد برنامه خروج کامل نیروهای نظامی آمریکایی از عراق در ماه ژوئن گفتگو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال عبدالکریم خلف، نماینده رسمی فرماندهی ارتش عراق در گفتگو با پورتال خبری عراق، بغداد الیوم گفت: "عراق و ایالات متحده در ژوئن سال جاری در مورد برنامه مشخص خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک عراق گفتگو خواهند کرد."

کاهش کمک آمریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش  - اسپوتنیک ایران
کاهش کمک آمریکا به عراق در صورت تقاضای خروج نیروهایش

ژنرال عراقی گفت: " بغداد و واشنگتن در مورد برنامه خروج کامل ایالات متحده از عراق در ماه ژوئن صحبت خواهند کرد." به گفته وی، تصمیم برای برگزاری جلسات ایالات متحده و عراق در این باره "براساس تصمیم پارلمان این کشور مبنی بر لزوم تخلیه کامل نیروهای خارجی از عراق" گرفته شده است.

خلف گفت که حتی پس از عقب نشینی سربازان آمریکایی، "همکاری بین عراق و ایالات متحده در زمینه امنیت ادامه خواهد یافت." نماینده رسمی فرماندهی عالی عراق گفت: "پس از عقب نشینی قوای ایالات متحده از خاک عراق، متخصصان آمریکایی در آموزش نیروهای نظامی عراق شرکت خواهند کرد."

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده حمله موشکی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به انجام رساند که منجر به کشته شدن سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد. در پاسخ، در شب 8 ژانویه، تهران حمله موشکی به دو پایگاه نظامی در عراق انجام داد كه ارتش آمریکا از آنها استفاده كرد.

اقدامات آمریکایی ها با حمله به گروه های شیعه از عراق از 29 دسامبر، مقامات عراقی را مورد انتقاد قرار داده است. در 5 ژانویه، پارلمان عراق قطعنامه ای را تصویب کرد که خواهان خروج کامل همه نیروهای خارجی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала