نقض آتش‌ بس یمن توسط عربستان سعودی

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisنقض آتش‌ بس یمن توسط عربستان سعودی
نقض آتش‌ بس یمن توسط عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف سعودی با شروع اجرای آتش‌ بس خود در یمن، مناطق مختلف این کشور را تحت بمباران هوایی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انصارالله، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در همان دقایق ابتدایی شروع اجرای آتش‌ بس در یمن، چندین مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

 ائتلاف عربی در یمن از فردا آتش بس اعلام می کند - اسپوتنیک ایران
ائتلاف عربی در یمن از فردا آتش بس اعلام می کند

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی-آمریکایی بامداد روز پنجشنبه همزمان با شروع اجرای آتش بس یکجانبه، چهار بار به منطقه "الملاحیط" شهرستان الظاهر در استان صعده واقع در شمال یمن تجاوز هوایی نمود.

منابع خبری یمن گزارش دادند که جنگنده‌ های ائتلاف سعودی بامداد امروز همچنین چهار بار منطقه "وادی جاره" در جازان واقع در جنوب عربستان را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی مدت اندکی پس از شروع اجرای آتش بس در یمن، دو بار نیز شهرستان "سفیان" در استان عمران واقع در شمال غرب صنعا را هدف حملات خود قرار داد.

در همین حال، جنگنده‌ های ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان سعودی در سه نوبت به شهرستان "ناطع" در استان البیضاء واقع در مرکز یمن حمله کردند.

ائتلاف متجاوز همچنین شمال شرق منطقه "حیس" در استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف حملات خمپاره‌ ای خود قرار داد.

ائتلاف سعودی چهارشنبه شب به صورت یکجانبه در یمن اعلام آتش بس کرد و گفت که این آتش بس از روز پنجشنبه به مدت دو هفته ادامه دارد و قابل تمدید است.

محمد البخیتی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که عربستان سعودی بارها اعلام آتش بس در یمن کرده است، اما هر بار آن را نقض کرده است.

عضو شورای عالی سیاسی انصارالله، تاکید کرد که عربستان سعودی از داستان ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای اعلام آتش بس و خروج آبرومندانه از جنگ یمن استفاده کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала