گاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران

© AFP 2023 / Ronen Zvulunگاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران
گاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو با انتشار فیلمی مدعی شد ایران قربانیان کرونا را در زباله‌ها دفن می‌کند اما دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد این فیلم مربوط به بخشی از یک سریال در سال ۲۰۰۷ بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگران جوان ، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در رپورتاژی به نقل از دو وزیر کابینه این کشور اعلام کرد نتانیاهو در نشست کابینه با پخش ویدئویی مدعی شد ایران قربانیان کرونا را در زباله‌ها دفن می‌کند در حالی که دفتر نخست‌وزیری این رژیم اعلام کرد این ویدئو هیچ ارتباطی به ایران یا شیوع ویروس کرونا نداشته است. 

دو وزیر اسرائیل گفته بودند: بنیامین نتانیاهو ، در نشست کابینه ویدئویی را پخش کرد و مدعی شد که در این ویدئو شواهدی وجود دارد که ایران در حال پنهان کاری درباره قربانیان ویروس کرونا بوده و اجساد قربانیان این ویروس را در زباله‌ها دفن می‌کند.

اقدامات لازم الاجرا برای کفن و دفن اجساد بیماران کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اقدامات لازم الاجرا برای کفن و دفن اجساد بیماران کرونایی

این در حالی است که چند ساعت بعد، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد که فهمیده این ویدئو هیچ ارتباطی به ایران یا بحران شیوع ویروس کرونا نداشته است. این فیلم مربوط به یک مینی سریال بوده که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است.

نتانیاهو در نشست روز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی به وزیران کابینه می‌گوید که ویدئویی دیده که در آن سربازان ایرانی در حال انتقال اجساد به کامیون‌ها بوده تا آن‌ها را به محل دفن زباله‌ها ببرند.

بر اساس گفته دو وزیر کابینه، نتانیاهو گفته که مئیر بن شبات، مشاور امنیت اسرائیل این ویدئو را به نتانیاهو نشان داده است.

بسیاری از وزیران کابینه خواستار دیدن این فیلم بودند و نتانیاهو نیز از شبات خواسته تا این فیلم را برای وزیران ارسال کند.

این فیلم هفته پیش توسط برخی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود و نتانیاهو بدون هیچگونه اعتبارسنجی یا تاییدی اقدام به مطرح کردن آن در نشست کابینه کرده است.

در همین حال رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند یعقوب لیتسمن، وزیر بهداشت این کشور و همسر وی به ویروس کشنده کرونا آلوده شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала