درگیری و نزاع در پارلمان ترکیه + ویدئو

© AFP 2023 / Adem Altanدرگیری و نزاع در پارلمان ترکیه + ویدئو
درگیری و نزاع در پارلمان ترکیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از اتهامات وارده به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از سوی انگین اوزکوچ، نایب رئیس فراکسیون حزب مخالف جمهوری خواه خلق در پارلمان ترکیه نزاع رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، اوزکوچ به اتهامات وارده از سوی اردوغان پاسخ داد که پس از مطرح شدن پيشنهاد آغاز مذاكرات با بشار اسد ، رييس جمهور سوريه به دنبال افزایش تنش در ادلب سوريه از سوی  کمال قلیچ‌داراوغلو ، رهبر حزب جمهوری خواه خلق، وی را خائن نامیده بود.

معاون فراکسیون  حزب مخالف ، به نوبه خود ، اردوغان را متهم کرد که هنگام صحبت از نظامیان کشته شده ترکیه ، از کلمه "kelle" (واژه توهین آمیز برای جسد) استفاده کرده و همچنین رئیس جمهور ترکیه را به خیانت متهم کرد.

اردوغان بخاطر بیانیه انگین اوزکوچ از دادگاه درخواست پرداخت  1 میلیون لیر ترکیه غرامت برای جبران لطمه اخلاقی کرده است. نایب رئیس فراکسیون حزب مخالف جمهوری خواه خلق همچنین متهم به توهین به رئیس جمهور ترکیه است.

این بیانیه با واکنشی شدید از جانب نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه روبرو گردید که ابتدا وارد درگیری کلامی و سپس درگیری فیزیکی  با نمایندگان حزب مخالف جمهوری خواه خلق شدند. این درگیری با حضور ده ها تن از نمایندگان هر دو حزب  رخ داد و جلسه مجلس ترکیه متوقف شد .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала