حمله حوثی ها به مراکز بازرسی سازمان ملل

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحمله حوثی ها به مراکز بازرسی سازمان ملل
حمله حوثی ها به مراکز بازرسی سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مشترک سازمان ملل و دولت قانونی یمن در سواحل غربی این حملات را "نقض آشکار توافق نامه استکهلم" تلقی کردند که حوثی آن را امضا کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، ۲۲ فوریه شبه نظامیان حوثی بار دیگر نقاط کنترل افسران وابسته به کمیته بین المللی هماهنگ کننده برای بازسازی بند و شهر الحدیده در غرب یمن را مورد هدف قرار دادند.

حمله موشکی جدید حوثی های یمن به عربستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی جدید حوثی های یمن به عربستان + ویدئو

این حمله ۵ روز پس از یک نشست مشترک میان افسران سازمان ملل، هیئت حوثی‌ ها و هیئتی از حکومت قانونی یمن که با سرپرستی دانیلا روسلاک معاون فرستاده سازماتن ملل به یمن برگزار شده بود، صورت گرفت.

رسانه نظامی نیروهای مشترک گفت: شبه نظامیان حوثی چندین ایستگاه کنترل برای تأمین امنیت شهر الحدیده در منطقه "سیتی مکس" و در خیابان "صنعا" را هدف قرار دادند.

دانیلا روسلاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌ شنبه گذشته برای حمایت از توافق نامه الحدیده جلسه مهمی را با طرف های یمنی تشکیل داد. این جلسه بر ضرورت رعایت آتش‌ بس تعیین شده از سوی سازمان ملل متحد و استقرار سریع ناظران بین المللی به همراه افسران مربوط به طرف حوثی و حکومت قانونی در پنج نقطه الحدیده تاکید شد.

جلسه با توافق همه اطراف بر عدم حمله به مراکز کنترل و رقابت وابسته به سازمان ملل تاکید شد.

نیروهای مشترک اعلام کردند، هدف قرار دادن مناطق کنترل سازمان ملل کمیته سازمان ملل را در برابر یک چالش جدید قرار خواهد داد.

این بار اول نیست که حوثی‌ها مناطق تحت کنترل سازمان ملل متحد را مورد هجوم خود قرار می‌دهند.

قطعنامه ایجاد مناطق تحت کنترل و مراقبت سازمان ملل متحد در الحدید در نوامبر سال گذشته تصویب شد اما تاکنون به دلیل افزایش حملات و نقض مکرر حوثی‌ها و ضعف سازمان ملل متحد در نظارت و محدود کردن تخلفات حوثی‌ها در نقض آتش‌بس مورد توافق در توافقنامه استکهلم که از سوی همه طرف‌های یمنی و با نظارت سازمان ملل در دسامبر ۲۰۱۸ امضا شد، مراکز کنترل در الحدیده به صورت جدی فعال نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала