نابودی پهپاد حوثی‌ها توسط ارتش طرفدار حکومت یمن

© Photo / IRNAنابودی پهپاد حوثی‌ها توسط ارتش طرفدار حکومت یمن
نابودی پهپاد حوثی‌ها توسط ارتش طرفدار حکومت یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش حامی دولت قانونی یمن یک پهپاد متعلق به شورشی‌های حوثی‌ را سرنگون کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، بر اساس داده های مرکز اطلاعات ارتش یمن، ارتش طرفدار دولت یمن یک پهپاد را که از سوی شورشیان انصارالله (حوثی‌ها) به پرواز درآمده بود، مورد هدف قرار داد، شایان گفتن است که این پهپاد بر فراز استان الجوف در شمال شرق این کشور جایی که خود حوثی‌ها هفته گذشته یک جنگنده ائتلاف عربی را منهدم کردند، سرنگون شد.

پیشتر در جمعه گذشته، حوثی‌ها ها اعلام کرده بودند که یک جنگنده ائتلاف عربی را بر فراز استان الجوف که با عربستان سعودی مرز دارد با یک موشک زمین به هوا منهدم کرده است. ائتلاف عربی به سرنگونی هواپیما را تائید کرد. در ادامه، در نتیجه حملات هوایی ائتلاف، به سرکردگی عربستان سعودی در محل سقوط، به گفته حوثی‌ها، 35 نفر کشته شدند که اکثر آنها کودک بودند.

به تازگی، حوثی‌ها که در آغاز جنگ در یمن در پنج سال پیش فاقد هواپیماهای بدون سرنشین بودند، بیشتر از پهپاد‌ها برای اهداف شناسایی و خنثی کردن اهداف دشمن استفاده می کنند.

سال گذشته، شورشیان یمنی مسئولیت حمله با استفاده از پهپاد را به میادین نفتی در شرق عربستان سعودی برعهده گرفتند و این منجر به کاهش صادرات نفت از پادشاهی بیش از 50٪ شد. با این حال، ائتلاف عربی به رهبری ریاض گفت که حمله به تأسیسات نفتی توسط موشک های کروز انجام شده است و نه از یمن. در همین زمان، این ائتلاف حوثی‌ها را به چندین حمله به نفتکش های سعودی و امارات در خلیج عمان متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала