حدود 40 کشته و زخمی در پی حمله هوایی عربستان در یمن

© AFP 2023 / Fayez Nureldineحدود 40 کشته و زخمی در پی حمله هوایی عربستان در یمن
حدود 40 کشته و زخمی در پی حمله هوایی عربستان در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدنبال حملات هوایی عربستان سعودی، حدود 40 نفر کشته شده و یا زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری SABA یمن روز شنبه با استناد به یک منبع در سازمان‌های امنیتی محلی، از کشته و زخمی شدند حدود 40 غیرنظامی در استان الجاوف در شمال غربی یمن در نتیجه حملات هوایی عربستان خبر داد.

جنگنده ائتلاف عربی در آسمان یمن مورد هدف موشک قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
جنگنده ائتلاف عربی در آسمان یمن مورد هدف موشک قرار گرفت

این منبع گفت که این حمله به افراد جمع شده در حوالی جنگنده ائتلاف عربی ساقط شده توسط حوثی ها در روز جمعه انجام شده است.

این منبع افزود: "نیروی هوایی متجاوز چندین مورد حمله را در محل سقوط جنگنده انجام داد، در حالی که افراد زیادی در آنجا بودند، این منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد که بیشتر آنها زن و کودک هستند."

براساس اطلاعات اولیه، در نتیجه این سری حملات، تعداد کشته ها و زخمی ها به 40 نفر افزایش یافته است، مجروحان به بیمارستان های پایتخت، صنعا تحویل داده می شوند.

پیشتر شورشیان انصار الله (حوثی ها) که در شمال یمن حاکم هستند، اعلام کرده بودند که آنها یک موشک ائتلاف عربی را در آسمان استان الجوف با یک موشک زمین به هوا مورد هدف قرار داده اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هنوز در مورد گزارش ها مبنی بر از بین رفتن احتمالی یک جنگنده در یمن اظهار نظری نکرده است.

از سال 2015، نبردها در یمن بین نیروهای طرف رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی، با حمایت ائتلاف عربی، و حوثی ها ادامه یافته است. سربازان طرف هادی با کمک نیروهای امارات توانستند جنوب یمن و پایتخت آن عدن را از شورشیان بازپس گیرند، اما استان های شمالی این کشور همچنان تحت کنترل حوثی ها قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала