جنگنده ائتلاف عربی در آسمان یمن مورد هدف موشک قرار گرفت

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisجنگنده ائتلاف عربی در آسمان یمن مورد هدف موشک قرار گرفت
جنگنده ائتلاف عربی در آسمان یمن مورد هدف موشک قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی ها یک جنگنده ائتلاف عربی را در آسمان یمن هدف موشک قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام شورشیان انصار الله در شمال یمن (حوثی ها)، یک جنگنده ائتلاف عربی در آسمان بالای استان الجوف در شمال غربی یمن جمعه شب توسط موشک زمین به هوا مورد هدف قرار گرفته است.

حملات انصارلله یمن به مواضع نیروهای ائتلاف - اسپوتنیک ایران
حملات انصارلله یمن به مواضع نیروهای ائتلاف

یک نماینده رسمی نیروهای مسلح حوثی ها به کانال تلویزیونی "المسیرا" گفت: "یک نیروی پدافند هوایی با استفاده از موشک پیشرفته زمین به هوا، هواپیمای نظامی متعلق به نیروهای دشمن را در جریان حمله هوایی دشمن در آسمان بر فراز استان الجاوف هدف شلیک قرار داد."

وی به مخالفان این گروه در مورد لزوم محاسبه عواقب استفاده از فضای هوایی یمن برای حملات هوایی هشدار داد.

 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هنوز در مورد گزارش ها مبنی بر از نابودی احتمالی یک جنگنده اش در یمن اظهار نظری نکرده است.

حوثی ها بارها و بارها گزارش هایی را از هدف قرار گرفتن پهبادهای شناسایی ائتلاف توسط آنها در مناطق مرزی عربستان سعودی ارائه داده اند، اما تقریباً در پنج سال جنگ در یمن، هواپیماهای نظامی ائتلاف تقریباً تلفاتی متحمل نشده بودند.

از سال 2015، نبردها در یمن بین نیروهای طرف رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی، با حمایت ائتلاف عربی، و حوثی ها ادامه یافته است. سربازان طرف هادی با کمک نیروهای امارات توانستند جنوب یمن و پایتخت آن عدن را از شورشیان بازپس گیرند، اما استان های شمالی این کشور همچنان تحت کنترل حوثی ها ها قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала