درگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی در لبنان+ویدئو

© AFP 2023 / Patrick Bazدرگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی در لبنان+ویدئو
درگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی در لبنان+ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عرصه تحرکات مردمی در لبنان با آغاز درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در مجاورت پارلمان شاهد تشدید تنش‌ها شده است که امروز 11 فوریه شاهد رأی اعتماد به دولت حسان دیاب خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، تظاهرکنندگان از ساعات اولیه صبح در مرکز شهر بیروت جمع شده و کوشیدند از موانع اطراف پارلمان عبور کنند. تظاهرکنندگان برای رسیدن به مقر مجلس با پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی راه‌ بند امنیتی را منهدم کرده و نیروهای ضد اغتشاش برای پراکنده کردن آنها اقدام به شلیک گلوله‌ های گازی کردند که قصد ورود به مقر کاخ نخست وزیری را داشتند.

​​ارتش از بسته شدن خیابان‌ها جلوگیری می‌ کند، که همین واکنش باعث بروز کشمکش و زد وخورد گسترده ای میان طرفین شده است.

رسانه‌ های لبنانی گزارش دادند که مقامات امنیتی در تلاشند جاده‌ ای را برای تسهیل رسیدن نمایندگان مجلس به مقر پارلمان تدارک ببینند که این جاده از برابر بانک مرکزی می‌ گذرد. به گزارش این رسانه‌ ها، گروه بزرگی از معترضین وارد منطقه زقاق البلاط در غرب بیروت شدند وعناصر امنیتی و ارتش مانع از نزدیک شدن آن‌ها به کاخ نخست وزیری می‌ شوند.

ارتش لبنان در توییتر اعلام کرد، اقدامات امنیتی فوق العاده‌ای در مجاورت پارلمان و جاده‌های اصلی و فرعی منتهی به آن را تدارک دیده است.

این اقدامات ساعاتی پیش از جلسه رای اعتماد مجلس به دولت دیاب صورت گرفته است. ارتش لبنان شهروندان را به همراهی با این تدابیر امنیتی و نبستن خیابان‌ها فراخواند.

​چندین منطقه لبنان روز گذشته 10 فوریه شاهد تشدید فراخوان‌ها برای مشارکت در تظاهرات امروز در مرکز شهر بیروت به هدف جلوگیری از رسیدن نمایندگان مجلس به ساختمان پارلمان به منظور ممانعت از برپائی جلسه رای اعتماد به دولت حسان دیاب بود.

خبرگزاری دولتی لبنان روز دوشنبه 10 فوریه اعلام کرد که دست اندرکاران جنبش مردمی شهر صیدا خواستار اعتصاب عمومی در روز سه شنبه شدند.

هم زمان، سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان اعلام كرد، هنوز تصمیمی در مورد حضورش در جلسه امروز مجلس برای دادن اعتماد به دولت حسان دیاب نگرفته است.

مناطق مختلف لبنان روز گذشته شاهد تشدید فراخوان برای تظاهرات امروز در مرکز شهر بیروت در تلاش برای جلوگیری از رسیدن نمایندگان مجلس به ساختمان پارلمان به منظور جلوگیری از جلسه اعتماد به دولت حسن دیاب بود

این در حالی بود که فعالان مدنی با تحرک خود در سطح خیابان‌های پایتخت با بلندگو از شهروندان خواستند در تظاهرات در برابر پارلمان شرکت کنند.

جورج عقیص، عضو فراکسیون «قوات البنانیه» (نیروهای مسلح ) در پارلمان لبنان، در مصاحبه با الحدث، توضیح داد که این فراکسیون در جلسه امروز پارلمان شرکت می‌کند تا مخالفتش را با اعطای رای اعتماد به کابینه دیاب اعلام دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала