کشته شدن نظامیان ترکیه در نتیجه تیراندازی ارتش سوریه

© © Sputnik / Hikmet Durgunکشته شدن نظامیان ترکیه در نتیجه تیراندازی ارتش سوریه
کشته شدن نظامیان ترکیه در نتیجه تیراندازی ارتش سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته وزارت دفاع ترکیه، در نتیجه شلیک گلوله توسط نیروهای دولتی سوریه به مواضع ارتش ترکیه در شمال ادلب، 5 سرباز کشته و 5 نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NTV،  وزارت دفاع ترکیه در روز دوشنبه از کشته شدن 5 نظامی ترکیه در منظقه ادلب سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، در درگیری بین نیروهای دولتی سوریه و نظامیان ترکیه در شمال ادلب، 5 نظامی ترکیه بر اثر تیراندازی نیروهای دولتی سوریه کشته شدند و 5 نفر نیز مجروح شدند.

یادآور می شود که در تاریخ 3 فوریه، هشت نظامی و غیرنظامی ترکیه در اثر اصابت گلوله توسط ارتش سوریه در ادلب کشته شدند. به گفته رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، 76 سرباز سوری قربانی واکنش ترکیه به این حمله شدند.

اردوغان پیش از این گفته بود كه از همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین خواسته است تا به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای جلوگیری از حمله در استان ادلب و عقب نشینی از پست های دیدبانی  ترکیه تا پایان فوریه، فشار آورد، در غیر این صورت با پاسخ نظامی ترکیه مواجه خواهد شد.

مطابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات روند آستانه (اکنون نور سلطان) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه تنش زدایی در سوریه ایجاد شده است. قلمرو سه تای آنها در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب، هنوز تابع دولت این جمهوری نیست. و بیشتر آن در اشغال تروریست های سازمان جبهه النصره قرار دارد. در سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی توافق کردند که یک منطقه حائل را در ادلب ایجاد کنند، جایی که بیش از ده ها واحد  گروه های مختلف در آن وجود دارد. 

  • بر اساس اعلام دفتر رجب طیب اردوغان، ترکیه در تلافی کشته شدن نظامیان خود، مواضع سوری ها رو مورد حمله قرار داد.

  • رئیس روابط عمومی ریاست جمهوری ترکیه، گفت: "ترکیه مواضع سربازان سوری را در ادلب سوریه مورد حمله قرار داد، از همان جا كه به سربازان ارتش ترکیه شلیک شد.
  • وی ادامه داد: "پاسخ چند جانبه ای به این حمله ناجوانمردانه داده شد، اهداف دشمن نابود شد، خون سربازان ما بدون انتقام نماند. جنایتکار جنگی که این دستور خیانتکارانه را صادر کرد، آن را فقط تنها علیه ترکیه صادر نکرد بلکه به کل جامعه جهانی مربوط شد. نیروهای مسلح ما که برای صلح و ثبات در سراسر جهان تلاش می کنند، به کوتاره کردن دستهایی که به پرچم ما دست درازی کردند ادامه خواهد داد و آنها را در حالت ترس نگاه خواند داشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала