اسرائیل نقشه برداری کرانه باختری را در قالب "معامله قرن" آغاز کرد

© AFP 2023 / Ronen Zvulunاسرائیل نقشه برداری کرانه باختری را در قالب "معامله قرن" آغاز کرد
اسرائیل نقشه برداری کرانه باختری را در قالب معامله قرن آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل نقشه برداری از سرزمین های کرانه باختری را که بر اساس "معامله قرن" پیشنهادی آمریکا باید جزئی از این کشور باشند را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Jerusalem Post، به گفته بنیامین نتانیاهو، اسرائیل نقشه برداری از زمین های واقع در کرانه باختری را آغاز کرده است که طبق برنامه صلح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بخشی از این کشور خواهند شد.

کرملین: معامله قرن با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد - اسپوتنیک ایران
کرملین: "معامله قرن" با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد

نتانیاهو همچنین از تشکیل کمیته ویژه اسرائیلی و آمریکایی برای تهیه نقشه خبر داد. وی افزود:" متخصصان در میانه روند کار هستند." وی گفت: "این 800 کیلومتر مربع است. ما از سال 1967 منتظر آن هستیم."

در 5 فوریه، رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای با اعلام جهاد علیه "معامله قرن" آمریکا اظهار داشت كه فلسطینی ها باید جنگ علیه اسرائیل را آغاز كنند تا درگیری بین كشورها حل شود.

یادآور می شود که در روز 28 ژانویه، ایالات متحده متن "معامله قرن" برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین را منتشر کرد. طبق نقشه نشان داده شده توسط ترامپ، دولت فلسطین باید تا حدودی افزایش یابد و پایتخت آن باید در قدس شرقی واقع شود. ارتفاعات جولان نیز به کشور یهودی اسرائیل منتقل می شود.

در یهودا و ساماریا، در ساحل غربی رود اردن، شهرکهای اسرائیلی پس از سال 1967 تأسیس شد. شورای امنیت سازمان ملل این سرزمین ها را اشغال شده می داند، در حالی که اسرائیل آنها را مورد اختلاف می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала