رسانه های لیبی از ورود کشتی های نظامی ترکیه به طرابلس خبر دادند

© AP Photo / Vadim Ghirdaرسانه های لیبی از ورود کشتی های نظامی ترکیه به طرابلس خبر دادند
رسانه های لیبی از ورود کشتی های نظامی ترکیه به طرابلس خبر دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های لیبی ورود کشتی های نظامی و لشکر ترکیه به همراه زره پوش ها را به طرابلس تأیید می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی لیبی، 218TV، یک کشتی حمل و نقل به همراه دو کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه روز چهارشنبه وارد بندر طرابلس، پایتخت لیبی شدند که بر روی آن هنگی از پرسنل نظامی، تانک و سایر تجهیزات نظامی برای حمایت از نیروهای دولت موافقت ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده اند، بود که تحویل داده شد.

اردوغان: ترکیه به لیبی نیروی نظامی اعزام می کند - اسپوتنیک ایران
اردوغان: ترکیه به لیبی نیروی نظامی اعزام می کند

در خبر یاد شده آمده است: " دو کشتی جنگی، Gazintepe و Kaydinis، به همراه کشتی برای تحویل تانک ها و وسایل نقلیه نظامی، برای اولین بار پس از اظهارات رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در مورد پشتیبانی نظامی از دولت موافقت ملی لیبی، علی رغم وعده های عدم مداخله و ارسال نکردن مزدوران وارد شدند. "

براساس گزارش ها، برخی از خودروهای زرهی و کامیون های ارتش که وارد طرابلس شده اند به پایگاه هوایی میتیاگا فرستاده شده اند.

در اواسط ژانویه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه آنكارا استقرار نیروها در لیبی را آغاز خواهد كرد. وی گفت: "ما اعزام سربازان به لیبی را آغاز خواهیم کرد. ما به استفاده از تمام وسایل موجود برای ما (برای عادی سازی وضعیت) ادامه خواهیم داد."

در حال حاضر در لیبی، قدرت یکپارچه وجود ندارد. از طرفی دولت موافقت ملی شناخته شده توسط سازمان ملل مستقر در طرابلس هست و ازطرف دیگر، به اصطلاح دولت شرقی است که به ریاست عبدالله عبدالرحمان الثانی به سر می برد که از وی فرمانده ارتش ملی لیبی، خلیفه هفتار پشتیبانی می کند که از آوریل سال 2019 طرابلس را مورد حمله قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала