تظاهرات ضد امریکایی مردم عراق در بغداد + پخش زنده

© AFP 2023 / Haidar Mohammedتظاهرات در بغداد
تظاهرات در بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهروندان عراق برای برگزاری راهپیمایی ضد امریکایی در خیابان های مختلف بغداد حضور پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، هم اکنون خیل عظیم جمعیت مردم عراق روانه خیابانها شده و در حال حرکت به سمت محل برگزاری تظاهرات هستند.

این تظاهرات قرار است در منطقه "الجادریه" در مرکز شهر بغداد برگزار شود.

 مردم عراق از نخستین ساعت صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، در حال آماده شدن برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه  حضور نظامی امریکا در این کشور هستند.

خبرنگار شبکه المیادین به صورت زنده از بغداد گزارش داد، که از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شده‌اند تا تظاهرات گسترده ضد امریکایی برگزار کنند.

المیادین همچنین گفت، که مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان امریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار بیرون شدن آنها هستند.

به گزارش المیادین، عراقی‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در میدان التحریر، با حضور امریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند.

بر این اساس، جمعیت مردمی که از نقاط مختلف بغداد برای مشارکت در تظاهرات ضد امریکایی به مرکز این شهر می‌آیند در حال افزایش است.

تظاهرات‌کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «امریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور پشتیبانی کردند.

خبرنگار المیادین از میدان التحریر گزارش داد، که پیام این تظاهرات میلیونی ضد امریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج امریکایی‌ها ادامه خواهند داد.

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری امریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای آغاز تظاهراتی هستند، که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی پیشینه ‌ای در عراق تبدیل شود.

ازدحام خودروها و اتوبوس هایی که از استان های  مرکز و جنوب بغداد آمده‌اند در مسیرها و دروازه های جنوبی شهر بغداد در ساعات پس از ظهر تا شب گذشته به اوج خود رسیده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала