ادامه اوضاع متشنج در بیروت

© AP Photo / Bilal Husseinادامه اوضاع متشنج در بیروت
ادامه اوضاع متشنج در بیروت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از درگیری تظاهر کنندگان و پلیس ، اوضاع در خیابان کورنیش المزرعه بیروت در نزدیکی سفارت روسیه در لبنان کمافی السابق متشنج است

به گزارش اسپوتنیک، معترضین پیش از این ،در نزدیکی یک کلانتری در مقابل  سفارت روسیه در بیروت كه معترضین بازداشت شده در روز سه شنبه در آنجا بسر می برند،اجتماع کرده بودند. معترضین خواستار آزادی همفکران خود هستند. ژاندارم ها معترضین را از ساختمان مقر پلیس به عقب راندند ، اما حرکت معترضان به سوی محل ناآرامی ها ادامه دارد.

پیش از این ، پلیس پس از سنگ پراکنی معترضین به سوی  ژاندارم ها طی بیش از نیم ساعت ، پراکندگی تظاهرکنندگان  را با توسل به زور پراکنده کرده بود.

پلیس حدود ده نفر از 59 نفر بازداشت شده را آزاد کرد اما سپس تعداد دیگری از  تظاهرکنندگان در جریان درگیری ها در خیابان کورنیش المزرعه بازداشت شدند.

واحدهای ارتش و آمبولانس ها به صحنه درگیری ها اعزام شده اند . تظاهرکنندگان شعار می دهند "تظاهرات مسالمت آمیز" ، اما ژاندارم ها گروه های معترضین  را تعقیب می کنند.

تظاهرات ضد دولتی در لبنان در شرایط بحران مالی و اقتصادی در این کشور روز 17 اکتبر سال گذشته میلادی شروع شد و به استعفای سعد حریری ، نخست وزیر وقت منجر گردید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала