عراق در مورد حمله ایران به آمریکا هشدار داده بود

© AP Photo / Sepahnews عراق در مورد حمله ایران به آمریکا هشدار داده بود
عراق در مورد حمله ایران به آمریکا  هشدار داده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش رسانه ها، عراق دو نیم ساعت پیش از حمله ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق، به ایالات متحده هشدار داده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، افسران عراقی در خصوص هشدار مقامات این کشور به آمریکا در خصوص حمله موشکی ایران گفتند که اغلب سربازان از روز سه شنبه 7 ژانویه پایگاه را ترك كرده و یا حوالی ساعت 11 شب همان آن روز به پناهگاه منتقل شدند. حمله موشکی از 8 ژانویه در ساعت 1:30 آغاز شد. ارتش آن را معجزه خواند که این حمله تلفاتی در پی نداشته است.

فرمانده ارتش لتونی مستقر در عین السد: زمان دقیق حمله ایران را می دانستیم - اسپوتنیک ایران
فرمانده ارتش لتونی مستقر در عین الاسد: زمان دقیق حمله ایران را می دانستیم

یک منبع در محافل دیپلماتیک عربی به سی ان ان گفت: "عراق پس از اینکه اطلاعات را از ایران دریافت کرد  به ایالات متحده هشدار داده بود که به کدام پایگاه ها حمله می شود. "

نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی پیش از این گفته بود كه تهران از حمله قریب الوقوع به تأسیسات نظامی به بغداد خبر داده است."

پیش از این، رسانه ها نوشتند که حمله به پایگاه های آمریکایی عمداً به هدف اصابت نکرده اند و نیروهای نظامی موفق شد پس از اخطار، پوشش بگیرند. این حمله "بیشتر یک پیشنهاد صلح" بود، در حالی که تهران "چهره خود را حفظ کرد".

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала