نقش شبکه جاسوسی در سوریه و عراق در ترور ژنرال سلیمانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziنقش شبکه جاسوسی در سوریه و عراق در ترور ژنرال سلیمانی
نقش شبکه جاسوسی در سوریه و عراق در ترور ژنرال سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه جاسوسی آمریکا در سوریه و عراق، اطلاعات مربوط به زمان ورود قاسم سلیمانی به عراق را در اختیار این کشور کذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بر  اساس تحقیقات مقامات امنیتی عراق، مشخص است که جاسوسان در فرودگاه های دمشق و بغداد که محل دقیق سلیمانی را ردیابی کرده اند، با ارتش آمریکا تبادل اطلاعات کرده بودند. به گفته یک مقام امنیتی عراقی، گروه تحقیق به این نتیجه رسیده اند که شبکه جاسوسی در فرودگاه بغداد می تواند در نشت اطلاعات مهم محرمانه در مورد محل حضور سلیمانی نقش داشته باشد.

ترامپ: ایران در زمان ترور سلیمانی قصد داشت به 4 سفارت آمریکا حمله کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایران قصد داشت به چهار سفارت آمریکا حمله کند

از جمله مظنونان، دو مقام امنیتی در فرودگاه پایتخت عراق و دو کارمند هواپیمایی خصوصی چم بال هستند که در حمل و نقل این ژنرال ایرانی شرکت داشته اند که یکی از آنها در فرودگاه سوریه کار می کرد و دیگری در هواپیما. آنها به عنوان بخشی از یک گروه بزرگتر عمل می کردند.

ریاست اطلاعات سوریه به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداد. منابع ناشناس از مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن واقعاً رفت و آمدهای سلیمانی را برای چند روز ردیابی کرده است، اما در مورد چگونگی به دست آوردن اطلاعات اطلاعاتی نمی دهد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала