سفیر آمریکا در عراق، بغداد را ترک کرد

© AFP 2023 / Saleh Al-Obeidiسفیر آمریکا در عراق، بغداد را ترک کرد
سفیر آمریکا در عراق، بغداد را ترک کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر آمریکا که قرار بود به وزارت خارجه عراق احضار شود، بغداد را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی العربیه، سفیر آمریکا و تمام کارمندان دیپلماتیک آمریکا در بغداد کشور را ترک کردند. این کانال با استناد به منابع خود گفت: متیو تولر سفیر ایالات متحده در بغداد، ، عراق را به مقصد نامعلومی ترک کرد.

توضیح آمریکا در باره حملات هوایی به عراق - اسپوتنیک ایران
توضیح آمریکا در باره حملات هوایی به عراق

منابع این کانال گفتند: سفیر به همراه باقی کارکنان دیپلمات سفارت آمریکا، بغداد را از طریق فرودگاه بین المللی این شهر ترک کردند. درخواست این شبکه برای مصاحبه با وزارت امور خارجه عراق رد شد، اما هنوز هیچ گزارشی رسمی درباره این موضوع در دست نیست. تظاهرکنندگان در حال حاضر سعی در حمله به دروازه های سفارت ایالات متحده دارند.

وزارت امور خارجه عراق، روز دوشنبه اعلام كرد كه قصد دارد سفیر آمریكا را برای محكوم كردن حملات هوایی در پایگاه های شبه نظامیان شیعه فراخواند. وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت كه قصد دارد با همكاری سفیران كشورهای اروپایی كه عضو ائتلاف هستند به منظور توسعه یک موضع متحد در مورد حضور بیشتر نیروهای ائتلاف در عراق، مشورت كند.

ایالات متحده قبلاً به پنج هدف حزب الله در عراق و سوریه حمله كرده بود "در پاسخ به حملات مكرر كتائب حزب الله به پایگاههای عراقی." پنتاگون توضیح داد که این اقدامات در پاسخ به حملات این جنبش به پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک انجام شد که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی و زخمی شدن چهار سرباز آمریکایی شد. ایالات متحده ایران را به حمایت از حزب الله متهم می کند.

به گفته فرماندهی شبه نظامی شیعه "الحشد الشعبی"، در هنگام شلیک پهپاد آمریکایی به پایگاه نظامی، 25 نفر از اعضای این گروه کشته و 51 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала