ارتش لیبی تهدید کرد که هواپیماهای مسافربری حامل اسلحه را ساقط خواهد کرد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش لیبی تهدید کرد که هواپیماهای مسافربری حامل اسلحه را ساقط خواهد کرد
ارتش لیبی تهدید کرد که هواپیماهای مسافربری حامل اسلحه را ساقط خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ملی لیبی (LNA) به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، تهدید کرد که هواپیماهای غیرنظامی را که برای حمل سلاح استفاده می شود، مورد هدف قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، با استناد به اظهارات نماینده رسمی ارتش ملی لیبی، احمد المسماری، ارتش ارتش ملی لیبی تهدید کرد که هواپیماهای غیر نظامی حامل اسلحه را مورد هدف قرار خواهد داد.

ارتش ملی لیبی ادعا می کند که یک هواپیمای بوئینگ 747-412 را شناسایی کرده که از استانبول به لیبی پرواز  کرده است حامل تجهیزات نظامی بوده است.

المسماری به در خصوص حمل سلاح در هواپیماهای غیرنظامی هشدار داد و افزود در غیر این صورت ارتش هر هواپیمای حامل اسلحه را مورد هدف قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد:" وضعیت غیرنظامی هواپیما در صورت استفاده از آن برای اهداف نظامی لغو می شود."

اردوغان قول داد تا در صورت لزوم، حمایت نظامی از لیبی را تقویت کند - اسپوتنیک ایران
اردوغان قول داد تا در صورت لزوم، حمایت نظامی از لیبی را تقویت کند

پیش از این پارلمان ترکیه تفاهم نامه همکاری نظامی امضا شده توسط دولت را تائید کرد که در تاریخ 21 دسامبر در طرابلس به امضا رسید. پیش از این، رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان اعلام کرد در صورت مراجعه مقامات لیبی، آنکارا ممکن است ارتش را به لیبی اعزام کند.

پس از سرنگونی و ترور رهبر لیبی معمر قذافی در سال 2011، لیبی عملاً یکپارچگی خود را از دست داد و اکنون قدرت دوگانه در کشور حاکم است. پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق حاکم است و در غرب، در طرابلس، دولت توافق ملی به سرپرستی فائز السراج و با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا حکومت می کند. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش ملی لیبی به سرپرستی ژنرال خلیفه حفتر همکاری می کنند که از آوریل امسال از تلاش برای تصرف طرابلس را دست نکشیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала