توییتر هزاران حساب مرتبط با عربستان سعودی را حذف کرده است

© AP Photo / Matt Rourke, Fileتوییتر هزاران حساب مرتبط با عربستان سعودی را حذف کرده است
توییتر هزاران حساب مرتبط با عربستان سعودی را حذف کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناظران توییتر نزدیک به شش هزار حساب مربوط به کارزار اطلاع رسانی مقامات سعودی را حذف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بنا بر اعلام شبکه میکروبلاگ در روز جمعه، توییتر نزدیک به شش هزار حساب مربوط به کارزار اطلاع رسانی مقامات سعودی را حذف کرده است.

در بیانیه توئیتر آمده است: " امروز ما اطلاعات مربوط به 5929 حساب کاربری را که به دلیل نقض خط مشی و سیاستهای پلاتفورم ما برای مبارزه با دستکاری اطلاعات حذف کرده ایم، منتشر می کنیم. یک تحقیق دقیق توسط تیم ما ارتباط بین این حسابها و کارزار اطلاع رسانی دولت سعودی را که در قالب توییتر توسط عربستان سعودی انجام شده است رامشخص کرده است.

ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توئیتر  - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توئیتر

ما در مورد حسابهایی که توسط یک شرکت بازاریابی و مدیریت رسانه های اجتماعی به نام Smaat که در عربستان سعودی مستقراست، کنترل می شود صحبت می کنیم. توییتر گزارش داد که تجزیه و تحلیل شرکت نشان داد که Smaat این حساب ها را احتمالاً بدون اطلاع مشترکان خود ایجاد، خریداری و یا مدیریت کرده است.

حساب های حذف شده، حلقه اصلی شبکه ای با بیش از 88 هزار اکانت بودند که اسپم منتشر می کنند و پیامهایی را تبلیغ می کنند که برای مقامات سعودی سودمند است.

توئیتر تاکید کرد: " ما دسترسی Smaat را به خدمات خود و همچنین حسابهای مدیران ارشد شرکت میزبان در Twitter به طور دائم متوقف کرده ایم. Smaat چندین حساب توئیتر را برای افراد مشهور و همچنین صفحات بسیاری از ادارات دولتی عربستان سعودی  را مدیریت می کرد."

شبکه میکروبلاگ افزود: " بخش بزرگی از مطالب که به زبان عربی منتشر شده، مربوط به "رویدادهای مربوط به مخاطبان غربی" بوده است، از جمله تشدید تحریم ها علیه ایران و سخنان مقامات سعودی در رسانه های غربی."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала