تجهیزات ارتش سوریه به مرز ترکیه ارسال شد + عکس

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر تجهیزات ارتش سوریه به مرز ترکیه ارسال شد + عکس
تجهیزات ارتش سوریه به مرز ترکیه ارسال شد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش سوریه ، به ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با این کشور به ویژه در استان الحسکه ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، در ادامه استقرار ارتش سوریه در مرزهای این کشور با ترکیه، باز هم تجهیزات نظامی به شمال شرق سوریه ارسال شد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که این تجهیزات نظامی وارد روستای «باب الخیر» در منطقه «ابوراسین» و روستاهای «أم شعیفة»، «الفیصلیة»، «المناخ» و «المحمودیة» در محور «تل تمر-رأس العین» واقع در استان الحسکه شده است.

​این اقدام ارتش سوریه با هدف تثبیت مواضع خود جهت دفاع از شهروندان و خاک این کشور در برابر تجاوز احتمالی ترکیه انجام گرفت.

سانا خبر داد که پلیس نظامی روسیه نیز برای حفظ امنیت و ثبات در مناطق مرزی سوریه و ترکیه، از روستای «دیر غصن» تا منطقه تل تمر، گشت‌زنی کرده است.

شماری از نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته در نوار مرزی با ترکیه مستقر شدند. محدوده این منطقه، از شهر قامشلی به سمت شهر «المالکیه» در شرق است که حدود 60 کیلومتر امتداد دارد.

در طول این منطقه 60 کیلومتری، ارتش سوریه مواضع خود را تثبیت کرد. نیروهای سوری در جریان این عملیات در روستاهای «القحطانیة»، «الجوادیة» و شهرک‌های دیر غصن، «عتبة»، «تل الحسنات»، «تل السید ملا عباس»، «کردیم فوقانی»، «تل جهان» و «تل خرنو» استقرار پیدا کردند.

سانا در پایان افزود که نظامیان ترکیه با یک پهپاد شناسایی، روستای «الغراجنه» واقع در ریف تل تمر را هدف قرار دادند که در پی آن، چهار نفر کشته شدند.

ارتش ترکیه به همراه افراد گروه  موسوم به «ارتش آزادسوریه » از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی جدید با اسم رمز «چشمه صلح» را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه از مرز خود آغاز کردند.

پس از آن، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در شهر سوچی به توافقی دست یافتند و مقرر شد شبه‌نظامیان کرد سوری تا عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کنند و دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала