درگیری بین یگان های ارتش سوریه و نیروهای ترکیه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر تجهیزات ارتش سوریه به مرز ترکیه ارسال شد + عکس
تجهیزات ارتش سوریه به مرز ترکیه ارسال شد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه حملات نیروهای ترکیه به حومه استان حسکه را دفع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، یگان‌های ارتش سوریه حمله نیروهای ترکیه به دو روستای "الکوزلیه" و "تل اللبن" در ناحیه "تل تمر" در حومه شمال غربی حسکه را دفع کرده اند.

بر اساس این گزارش یگان‌های ارتش سوریه روز گذشته با نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح برخوردار از حمایت‌های این کشور درگیر شده و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند.

نیروهای ترکیه در ادامه حملات به سوریه روستای المناجیر در ناحیه تل تمر را اشغال و همزمان به روستاهای الأسدیه، تل ذیاب، السفح و الجهیمه در حومه جنوب غرب رأس العین حمله کردند.

از سوی دیگر درگیری‌هایی بین نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد" و نیروهای ترکیه در محور دو روستای تل ذیاب و الأسدیه در جنوب رأس العین به وقوع پیوست.

منابع محلی در رأس العین گزارش دادند که منازل و املاک شهروندان در رأس العین و روستاهای آن در معرض غارت از سوی نیروهای ترکیه قرار گرفت.

بر اثر حملات نیروهای ترکیه به روستای المشرافه در حومه جنوبی رأس العین دو نفر زخمی شدند.

9 اکتبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهورترکیه   از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان که در ترکیه گروه تروریستی محسوب می شود و گروه تروریستی دولت اسلامی داعش (گروهک ممنوعه در روسیه) خبر داد.

هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کردند.

ایالات متحده و ترکیه در 17 اکتبر توافق کردند که عملیات نظامی ترکیه را 120 ساعت به حالت تعلیق درآورند و نیروهای کرد از منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز ترکیه و سوریه که آنکارا در نظر دارد به طور مستقل کنترل کند خارج شوند. آتش بس ساعت 22:00 به وقت مسکو روز سه شنبه به پایان رسید.

رئیس جمهور ترکیه پریروز (چهارشنبه ) اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این اطمینان را به وی داده که شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق کردها اجازه نخواهند داشت تا در لباس ارتش دولتی سوریه در مرز سوریه باقی بمانند.

این اظهارات از سوی رجب طیب اردوغان در جریان بازگشتش از منطقه سوچی، روسیه و پس از دیدار با ولادیمیر پوتین مطرح شد.

در این نشست که روز سه شنبه برگزار شد، آنکارا و مسکو موافقت کردند نیروهای یگان‌های مدافع خلق و تسلیحاتشان از مناطق هم مرز ترکیه و سوریه که شامل توافق مشابه قبلی با آمریکا نمی‌شود، خارج شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала