برخی از جزئیات درباره تدارکات نظامی ترکیه برای اجرای عملیات در سوریه

© Sputnik / Hikmet Durgunپاسخ ترکیه به تحریم های آمریکا چه خواهد بود؟
پاسخ ترکیه به تحریم های آمریکا چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه به تدارکات نظامی خود برای اجرای عملیات جنگی در شرق رودخانه فرات ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، دو روز است که نیروهای مسلح ترکیه مشغول اجرای عملیات بزرگ ابعاد اعزام نیروهای مسلح به سوی نقطه مسکونی آقچا قلعه، واقع در مرز سوریه هستند.

دیروز ارتش ترکیه دوبار کاروان نظامی به نقطه مسکونی آقچا قلعه اعزام کرد که در مجاورت منطقه مرزی تل ابیض سوریه واقع شده است. به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، دیشب کاروان دیگری متشکل از 130 دستگاه ماشین نظامی از جمله نفربرهای زرهی، تانک ها، ماشین های زرهی کبرا و همچنین افراد نظامی وارد آقچا قلعه شدند.

بر اساس گزارش های رسیده همچنین مرکز اسکان موقت آوارگان سوری در شرایط اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در محل مستقر شده است.

قبل از این اعلام شده بود یگان های نظامی ارتش ترکیه صبح امروز از مرز این کشور با سوریه عبور کرده و وارد منطقه ای شدند که آنکارا قصد دارد عملیات خود برای ایجاد ناحیه امنیتی در آنجا را اجرا کند.

این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ با استناد به یک مقام ترک اعلام کرده است.

منبع مطلع ترک اعلام کرد ارتش ترکیه وارد شمال شرقی سوریه شده  تا نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را مجبور به عقب نشینی از مرز کنند.

در این شرایط رزمایش ارتش ایران نیز در نزدیکی مرز ترکیه آغاز شده است.

پیشتر ترکیه به کردهای سوریه پیشنهاد کرده بود تسلیم شوند و گفته بود در غیر اینصورت ارتش ترکیه و شبه نظامیان عضو بالصطلاح ارتش ۀزاد سوریه یشروی خواهند کرد.

چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود  به زودی درباره آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شرق رودخانه فرات تصمیم گیری خواهد شد.

اردوغان ضمن اعلام  این مطلب خاطرنشان ساخته بود  تدارکات لازم برای اجرای این عملیات که هم از زمین و هم از هوا صورت خواهد گرفت، انجام شده و دستورالعمل های مربوطه صادر شده است.

رئیس جمهور ترکیه افزود هدف عملیات آتی پاکسازی نواحی همجوار ترکیه در سوریه از گردان های مدافع  خلق کردهای سوریه و ایجاد منطقه امنیتی در آنجا از جمله برای اسکان دادن آوارگان سوری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала