ورود نیروهای مسلح ترکیه به خاک سوریه

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourورود نیروهای مسلح ترکیه به خاک سوریه
ورود نیروهای مسلح ترکیه به خاک سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یگان های نظامی ارتش ترکیه صبح امروز از مرز این کشور با سوریه عبور کرده و وارد منطقه ای شدند که آنکارا قصد دارد عملیات خود برای ایجاد ناحیه امنیتی در آنجا را اجرا کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ با استناد به یک مقام ترک اعلام کرده است.

منبع مطلع ترک اعلام کرد ارتش ترکیه وارد شمال شرقی سوریه شده اند تا نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را مجبور به عقب نشینی از مرز کنند.

پیشتر ترکیه به کردهای سوریه پیشنهاد کرده بود تسلیم شوند و گفته بود در غیر اینصورت ارتش ترکیه و شبه نظامیان عضو بالصطلاح ارتش ۀزاد سوریه یشروی خواهند کرد.

چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود  به زودی درباره آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شرق رودخانه فرات تصمیم گیری خواهد شد.

اردوغان ضمن اعلام  این مطلب خاطرنشان ساخته بود  تدارکات لازم برای اجرای این عملیات که هم از زمین و هم از هوا صورت خواهد گرفت، انجام شده و دستورالعمل های مربوطه صادر شده است.

رئیس جمهور ترکیه افزود هدف عملیات آتی پاکسازی نواحی همجوار ترکیه در سوریه از گردان های مدافع  خلق کردهای سوریه و ایجاد منطقه امنیتی در آنجا از جمله برای اسکان دادن آوارگان سوری است.

اردوغان گفت آمریکا که به از گردان های مدافع  خلق کردهای سوریه کمک های نظامی می رساند باید به این پرسش پاسخ دهد که ایا این نیروها را تروریستی می داند یا نه.

پیشتر مذاکرات ترکیه و امریکا درباره ایجاد منطقه امنیتی در شمال سوریه و شرق رودخانه فرات در آنکارا به پایان رسید که طی آن دو طرف درباره عملیات مشترک در این منطقه به توافق رسیدند اما اردوغان اعلام کرد اگر ایالات متحده ایجاد چنین منطقه ای را بیش از حد طول بدهد، اجرای عملیات علیه نیروهای کرد را آغاز خواهد نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала