بسته شدن مرز ایران و عراق

© Photo / IRNAمرز ایران و عراق بسته شد
مرز ایران و عراق بسته شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به درگیری در برخی از شهرهای کشور عراق مرزهای چذابه و خسروی از شب گذشته بسته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رساننه های ایران این مطلب را سردار قاسم رضایی،  فرمانده مرزبانی ناجا ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد مرز ایران و عراق به دلایل امنیتی بسته شده است.

عادل عبدالمهدی ، نخست وزیر عراق برقراری ساعات منع رفت و آمد در بغداد از ساعت پنج بامداد امروز را اعلام کرد.

ساعات منع رفت و آمد تا اطلاع ثانوی اعتبار خود را حفظ خواهد کرد.

معترضان در پایتخت عراق تلاش می کنند وارد فرودگاه بین المللی بغداد شوند و نیروهای انتظامی علیه آنها از گاز اشک آور استفاده می کنند.

اعتراضات روز سه شنبه آغاز شد که در جریان متفرق کردن تظاهرات دو نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. روز چهارشنبه نه فقط بغداد بلکه چند استان دیگر صحنه تظاهرات اعتراضی شدند. تظاهرکنندگان خواستار بهبود شرایط زندگی ، حل مسائل بهداشتی و آموزشی، اشتغال و مبارزه با فساد مالی هستند. دستکم 15 نفر در بغداد زخمی شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه، در جریان متفرق کردن تظاهرات در استان ذیقار 5 نفر کشته و 50 نفر زخمی شده اند.

نیروهای انتظامی در بغداد سه پل منتهی شونده به منطقه سبز بغداد، محل استقرار ساختمان های دولتی و سفارتخانه ها را بسته اند.

دیشب در نتیجه سقوط دو موشک در منطقه سبز انفجاراتی رخ داد. موشک اول در نزدیکی سفارت ترکیه و موشک دوم در نزدیکی یک پل منفجر شد .

معترضان همچنین راه منتهی شونده به فرودگاه بین المللی بغداد را مسدود کردند اما با این حال مقامات عراق می گویند کار عادی فرودگاه ادامه دارد.

در استان های واسط و ذیقار نیز ساعات منع رفت و امد اعلام شده است.

تظاهرکنندگان در استان نجف ساختمان حکومت محلی را آتش زدند و استاندار دستور آزادی همه معترضان بازداشت شده را صادر کرده است.

کار شبکه های اجتماعی فیسبوک، واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی در عراق متوقف شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала