احتمال مرگ یک زائر ایرانی در کربلا

© Sputnik / A. Savinاحتمال مرگ یک زائر ایرانی در کربلا
احتمال مرگ یک زائر ایرانی در کربلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد احتمالا یک ایرانی در بین زائران فوت شده در مراسم طویریج در کربلا وجود دارد که برای بررسی این موضوع، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عراق اعزام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر روز چهارشنبه در این خصوص توضیح داد: روز عاشورا، حدود ساعت سه بعدازظهر در مراسم طویریج که زائران به سمت حرم اباعبدالله (ع) حرکت می کنند، در تجمع سنگینی که وجود داشته است، تعدادی از زائران فوت و تعدادی دیگر مصدوم شدند.

وی افزود: احتمالا یکی از زائران فوت شده ایرانی باشد که برای بررسی آن، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عراق اعزام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تیم درمان ایران با حضور ۴۰ پزشک که بیشتر آنها جراح هستند، در کربلا حضور دارند و در صورت نیاز آماده ارائه خدمات درمانی به زائران هستند.

روز گذشته و در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بر اثر ریزش دیوار بتنی در «باب الرجاء»، برخی از زائران زیر دست و پا ماندند که به گفته مقامات عراقی، تعدادی از آنان در این حادثه جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала