حملات موشکی جدید نیروهای یمنی به عربستان

© AFP 2023 / Fayez Nureldineحملات موشکی جدید نیروهای یمنی به عربستان
حملات موشکی جدید نیروهای یمنی به عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نیرو‌های مسلح تحت کنترل جنبش شیعه انصارالله یمن از شلیک تعدادی موشک بالستیک به فرودگاه نجران و مقر نیرو‌های ویژه ارتش سعودی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح تحت کنترل جنبش شیعه انصارالله یمن از شلیک تعدادی موشک‌های بالستیک بدر۱ به فرودگاه نجران واقع در جنوب عربستان و مقر نیرو‌های ویژه ارتش سعودی مستقر در نجران خبر داد و اعلام کرد شلیک‌ها دقیق بوده است.

او همچنین افزود: مبارزان یمنی با پهپاد «قاصف k۲» پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را نیز هدف قرار دادند.

یحیی سریع گفت: فعالیت فرودگاه نجران در پی اصابت این موشک‌ها متوقف شده است و آمبولانس‌ها به محل اصابت موشک‌ها در مقر نیرو‌های ویژه سرازیر شده اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح حوثی افزود: همچنین به آشیانه‌های هواپیما‌های جنگی و شناسایی در فرودگاه نجران و نیز تعدادی اهداف دیگر نظامی موشک‌های بالستیک شلیک شده است.

یحیی سریع گفت: این موشک‌ها در پاسخ به جنایات متجاوزان شلیک شد که طی ساعات گذشته بیش از ۶۰ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала