چرا همسر حاکم دبی فرار کرد؟ + عکس

© AP Photo / Jon Gambrellچرا همسر حاکم دبی فرار کرد؟ + عکس
چرا همسر حاکم دبی فرار کرد؟ + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع مطلع از اختلافات دو امارت دبی و ابوظبی سخن گفته و اعلام کردند علت فرار همسر حاکم دبی به آلمان پرونده کودتای ابوظبی علیه شاه اردن است و ارتباطی به مسائل زناشویی حاکم دبی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، امارات عربی متحده همانگونه که از نام آن پیدا است، از به‌هم پیوستن چند امارت در جنوب ساحل خلیج فارس تشکیل شده است؛ در بین هفت امارت، دو امارت ابوظبی و دبی به دلیل گرایش‌ها و سیاست‌های متضاد، همواره بر سر بسط سیطره و قدرت خود در این کشور و خارج از آن اختلاف نظر داشته و دارند.

جنگ علیه یمن یکی از بارزترین موارد اختلاف بین این دو امارت رقیب از چند سال گذشته است که به دلیل تکروی، ولی عهد ابوظبی و شکست سیاست‌های او در یمن و به تبع آن شکل‌گیری انتقاد‌هایی علیه امارات از سوی مجامع بین‌المللی، موجب شده است که این سیاست‌ها از سوی «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی مورد انتقاد قرار گیرد آن هم در پشت پرده و به دور از چشم رسانه‌ها.

در همین ارتباط، حساب کاربری «بوغانم» که به افشاگری علیه مقام‌های امارات در فضای توییتر معروف است، مدعی شد که «هیا بنت الحسین»، زن حاکم دبی که خواهر شاه اردن نیز هست، طی هفته‌های اخیر به آلمان گریخته است.

​این کاربر افشاگر مدعی شد که هیا در کودتای نافرجام علیه برادرش «عبدالله دوم»، دست داشته و شوهرش، محمد بن راشد برای اینکه رقیب او «محمد بن‌زاید»، ولی‌عهد ابوظبی مبادا از این قضیه سوء استفاده کند و از زن او و شاه اردن باج‌خواهی کند، زمینه را برای فرار هیا فراهم کرده است.

بوغانم مدعی شد که، ولی عهد ابوظبی به دنبال این بود که از دست داشتن زن محمد بن راشد در کودتای مذکور در راستای فشار به آن دو (شاه اردن و حاکم دبی)، جهت موافقت با معامله قرن آمریکا استفاده کند.

این کاربر به نقل از منابع ادعایی خود نوشت که بعد از افشای کودتای هیا علیه برادرش، شاه اردن دستور داده است که برخی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور از جمله رئیس استخبارات از سمت خود برکنار شده و سفیر امارات در امان و «مطر الشامسی»، رئیس سابق دستگاه امنیتی ابوظبی از اردن اخراج شوند.

بوغانم می‌نویسد هیا از ترس برادرش ملک عبدالله جرأت نکرده است به اردن برگردد. بر اساس ادعای این کاربر، بن راشد پیشتر به زنش در ارتباط با همکاری با سه نفر در امارت ابوظبی هشدار داده بود. با این حال هیا به توصیه‌های همسرش توجهی نکرده بود و مشاهده یکی از این سه تن در قصر او (هیا) موجب ناراحتی بن راشد شده بود.
بر اساس ادعای این فعال فضای مجازی و افشاگر، اطلاعاتی اخیرا به بیرون درز پیداه کرده مبنی بر این که زن بن راشد به وسیله دفترش دست به اختلاس‌های مالی زده، ولی بعد‌ها معلوم شد که بخشی از این اموال برای اجرای عملیات کودتا علیه برادرش بوده است.
به گفته بوغانم، بعد از آنکه شاه اردن از محمد بن راشد در این باره توضیح خواسته، او (بن راشد) از آنچه شنیده، شوکه شده است. شوکه از این جهت که دستگاه امنیتی در ابوظبی با زن او علیه عبدالله دوم توطئه کرده است.
بر اساس گفته‌های این افشاگر، دستگاه امنیتی ابوظبی برای اینکه نقشش در کودتا علیه اردن افشا نشود، داستان اختلاف زناشویی هیا با بن راشد را ساخته و حتی شعری به سبک و سیاق شوهرش منتشر کرده که در آن، بن راشد همسرش را به خیانت متهم می‌کند.
ابوغانم می‌نویسد: بن زاید، بن راشد را تهدید کرده است که اگر عملیات کودتا را افشا کند، به حساب پسر او "حمدان بن محمد بن راشد" خواهد رسید.

ادعا‌های این افشاگر اماراتی در حالی است که سایت افشاگر «امارات لیکس» چند هفته پیش فاش کرد که زن محمد بن راشد و دو فرزندشان (زاید و جلیله) به کمک یک دیپلمات آلمانی از امارات فرار کرده‌اند.
این سایت مدعی شد که هیا بنت الحسین به محض رسیدن به آلمان، خواستار پناهندگی سیاسی شده و درخواست طلاق از بن راشد داده است. با این حال، برلین با درخواست محمد بن راشد و محمد بن زاید برای بازگرداندن هیا مخالفت کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала