مخالفت عراق با بیانیه ضد ایرانی کشورهای عربی

اشتراک
عراق در مساله نکوهش سیاست ایران، از عربستان سعودی حمایت نکرده و در تصویب بیانیه اجلاس سران کشورهای عربی در مکه شرکت نداشت که سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان برای بحث درباره اقدامات ایران تشکیل داد.

واکنش رئیس هیات ایران به  اتهامات وزیر خارجه عربستان - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به اتهامات وزیر خارجه عربستان
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را احمد ابوالغیظ، دبیر کل اتحادیه عرب اطلاع داده است.
برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در مراسم گشایش اجلاس سران عرب ابراز امیدواری کرد هیچگونه جنگی بین ایران و عراق رخ ندهد.
رهبران کشورهای عربی در اجلاس خود در مکه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای دیگر و حمایت ایران از نیروهای حوثی در یمن را محکوم کرده و اعلام نمودند برای مقابله با تهدیدات برای امنیت اعراب از سوی ایران متحد هستند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیررسمی حمایت می کند.
یاداور می شود همچنین شیخ نشین های عربی خلیج فارس در نشست خود در مکه جامعه جهانی را به جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران و اعمال محدودیت های بیشتر و شدیدتر برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی فرا خوانده اند. آنها در بیانیه خود حمایت دوباره خود از استراتژی امریکا نسبت به ایران از جمله مقابله با طرح های هسته ای و موشکی ایران، "فعالیت جمهوری اسلامی در راستای برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت تهران از تروریسم" را اعلام کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала