اتهامات کشورهای عربی به ایران

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiاتهام کشورهای عربی به ایران
اتهام کشورهای عربی به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عربی درپایان اجلاس سران اتحادیه عرب در مکه ایران را به تحویل موشک های بالستیکی به نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" در یمن برای موشک اندازی به خاک عربستان سعودی متهم کردند.
اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اظهارات تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه رهبران عربی شرکت کننده در اجلاس فوق العاده اتحادیه عرب در مکه گفته می شود:" پرتاب موشک های بالستیک ساخت ایران از یمن به عربستان سعودی و عملیات حوثی ها علیه عربستان سعودی را محکوم می کنیم".
در بیانیه مشترک کشورهای عربی گفته می شود:" از همه اقدامات عربستان برای دفاع از خاک و امنیت خود حمایت می کنیم. کشورهای عربی برای مقابله با دخالت های ایران متحد هستند. دخالت ایران در بحران سوریه، امور بحرین و حمایت از گروه های تروریستی در آنجا را محکوم می کنیم. همچنین اشغال سه جزیره امارات متحده عربی از سوی ایران و همچنین شلیک موشکهای ساخت ایران به سوی عربستان سعودی از یمن را نکوهش می کنیم".
سلملن بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در آستانه کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی، رهبران کشورهای عربی و منطقه خلیج فارس را به دو اجلاس سران دعوت کرد تا بحران در اطراف ایران و حملات اخیر به تاسیسات سعودی از جمله نفتکش ها در دریای عمان و خط لوله مرکزی نفت که موشک های بالستیک از یمن آنرا هدف قرار دادند، مورد بحث قرار بگیرد. 
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیررسمی حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала