سیاستمدار ایرانی: تهران هرگز دخالتی در حمله به نفتکش ها نداشته است

© AFP 2023 / Karim Sahibسیاستمدارایرانی: تهران هرگز دخالتی در حمله به نفتکش ها نداشته است
سیاستمدارایرانی: تهران هرگز دخالتی در حمله به نفتکش ها نداشته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیدکمال خرازی ، وزیر سابق امور خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در گفتگو با شبکه خبری فرانس24 رویداد اخیر در آب‌های عمان برای تعدادی از نفت‌کش را مشکوک توصیف کرد و گفت: باید برای روشن شدن واقعیات تحقیق شود. در شرایط خطرناک کنونی این قبیل رویدادها ممکن است از سوی طرف سومی برای ایجاد تنش و بی‌ثباتی انجام گیرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم: بخشی از سوال ها و جواب ها در رابطه با ماجرای حمله به نفتکش ها چنین است:
در روزهای اخیر حادثه‌ای برای چند کشتی در بندری در امارات رخ‌داده است و عربستانی‌ها اعلام کردند که این یک خرابکاری بوده است. آیا نگاه به‌سوی ایران است و آیا این ایران است که پشت این حوادث علیه نفت‌کش‌ها قرار دارد؟
ج: رویداد مشکوکی است و باید برای روشن شدن واقعیات تحقیق شود. در شرایط خطرناک کنونی این قبیل رویدادها ممکن است از سوی طرف سومی برای ایجاد تنش و بی‌ثباتی انجام گیرد. به همین علت انتظار از همه این است که دقت کنند و تحقیق نمایند تا حقیقت روشن شود و در دام نیفتند.
بنابراین شما دست داشتن ایران در این حوادث را رد می‌کنید؟
قطعاً این‌طور است. مشخص است که ایران هرگز دخالتی در این ماجرا نداشته است و ارتباطی با آنچه اتفاق افتاد ندارد و لذا باید تحقیق شود تا عناصر دخیل در این حادثه معلوم شوند.
شما از یک طرف سوم گفتید، به‌نظر شما این طرف سومی که منافعی در این ماجرا داشته باشد کیست: آمریکا، یا متحدان منطقه‌ای آن امارات یا عربستان؟ در این باب شما باید نظر مشخصی داشته باشید.

هنوز من اطلاعاتی دراین‌باره ندارم تا بتوانم درباره آن صحبت کنم، به همین علت است که تأکید می‌کنم باید تحقیق شود تا عناصر درگیر در این حادثه مشخص گردند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала