لاریجانی: ایران در سوریه پایگاه نظامی ندارد

© AP Photo / Vahid Salemiلاریجانی: ایران در سوریه پایگاه نظامی ندارد
لاریجانی: ایران در سوریه پایگاه نظامی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان اعلام کرد جمهوری اسلامی به دنبال پایگاه زدن و سلطه گری نیست ودر سوریه پایگاه نظامی ندارد

دفع حمله هوایی اسرائیل به انبارهای نظامی ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران
دفع حمله هوایی اسرائیل به انبارهای نظامی ایران در سوریه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، لاریجانی گفت: سوریه زمانی از ایران کمک خواست و کمک‌شان کردیم، ایران به دنبال پایگان زدن و سلطه‌گری نیست.
وی افزود: در سوریه آقای بشار اسد و جریانی دارد که نسبتاً جریان روپایی است. این‌ها تلاش کردند این جریان را از بین ببرند و سوریه از ما کمک خواست و ایران به آنها کمک کرد اما ایران پایگاهی در آنجا ندارد که می‌گویند ما پایگاه ایران را مورد اصابت قرار دادیم. به نظر من خوشحال هستند از چیزی که وجود ندارد. ما نیاز نداریم در کشورهای دیگر حضور داشته باشیم ممکن است از ما کمک بخواهند و ما نیز کمک می‌کنیم. ایران به دنبال پایگاه درست کردن در سایر کشورها نیست اگر چه ایران به فلسطین، حماس یا جهاد اسلامی کمک می‌کند اما پایگاه نمی زنیم. خود فلسطینی‌ها دفاع می‌کنند زیرا اسرائیل ظلم می‌کند و فلسطینی‌ها نیز دفاع می‌کنند.
لاریجانی ادامه داد: ممکن است از ما کمک بخواهند و ما نیز کمک می‌کنیم و کمک خود را نفی نمی‌کنیم، اما به نظر من اسرائیلی‌ها به دنبال چیز دیگری هستند که به همان معامله بزرگ قرن مربوط است. اسرائیلی‌ها ترسو هستند و به دنبال ایجاد یک اقتدار برای خود در منطقه هستند و می‌گویند یک جایی را مورد اصابت قرار دادیم. کجا را زدند؟ آنها یک منطقه مسکونی را در سوریه مورد حمله قرار می‌دهند و می‌گویند ایران را زدیم.
رئیس قوه مقننه ایران خطاب اسرائیلی‌ها گفت: اگر جرأت دارید، ایران را بزنید، به نظرم اسرائیلی‌ها به دنبال ساختن یک پرستیژ کاذب برای خود هستند. البته برای خود نیز دردسر ایجاد می‌کنند اما آمریکایی‌ها می‌خواهند اسرائیل را در منطقه قدرتمند کنند تا سلطه پوشالی پیدا کنند اما حرف‌هایی که اسرائیلی‌ها می زنند خلاف است.
وی افزود: سوریه زمانی از ایران کمک خواست و کمک‌شان کردیم، ایران به دنبال پایگان زدن و سلطه‌گری نیست.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала