حمایت بحرین و امارات از عربستان

© REUTERS / Middle East Monitorحمایت بحرین و امارات از عربستان
حمایت بحرین و امارات از عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات بحرین و امارات عربی متحده از تصمیمات عربستان سعودی در رابطه با قضیه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه بحرین ضمن ابراز حمایت از تصمیمات عربستان گفته می شود:" این گام ها حاکی از تمایل به مجازات همه افراد دخیل در این جنایت و کشف واقعیات با شفافیت و گشودگی کامل است".
وزارت خارجه امارات خاطرنشان کرد تصمیمات عربستان سعودی در رابطه با قضیه قتل جمال خاشقجی، "پیروی ریاض از ارزش ها ، اصول و عدالت را ثابت کرده و حاکی از احترام به قانون است".
بحرین و امارات با سیاسی شدن قتل روزنامه نگار منتقد سعودی یا سوء استفاده از این جنایت برای بدنام کردن عربستان مخالفت ورزیدند.
خاشقجی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، ماه گذشته برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما هرگز از آن محل خارج نشد.
مطابق با اعلامیه منتشره از سوی دادستان کل عربستان سعودی در روز پنج شنبه، خاشقجی را با تزریق موادمخدر کشتند، بدنش را تکه تکه کرده و سپس از کنسولگری خارج کردند. 21 نفر در رابطه با این قتل بازداشت شده اند. برای 5 نفر که بطور مستقیم در قتل خاشقجی دست داشتند تقاضای حکم اعدام شده است. بقیه مطابق با احکام شرعی مجازات خواهند شد.
ایالات متحده آمریکا در روز 15 نوامبر علیه 17 شخص حقیقی که در زمان قتل خاشقجی سمت هایی در دولت عربستان سعودی داشتند تحریم هایی وضع کرد و برای مجازات مقصران در این قضیه با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала