قدرت حیرت آور آتش حزب الله

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatقدرت حیرت آور آتش حزب الله
قدرت حیرت آور آتش حزب الله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه Jewish News Syndicate از گزارش منتشره توسط موسسه اروپایی امنیت ملی درباره خطر استراتژیک حزب الله لبنان برای اسرائیل خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان موسسه اروپایی امنیت ملی معتقدند درگیری آتی با حزب الله شبیه هیچکدام از درگیری های اسرائیل با دشمن تا به حال نخواهد بود.
کارشناسان هشدار می دهند تغییرات رخ داده در اوضاع استراتژیک طی 12 سال اخیر باعث خواهد شد تلفات و خرابی های بی سابقه ای ببار آید.
آنها به جهش کمی در امکانات حزب الله برای تخریب اسرائیل اشاره می کنند.
در گزارش موسسه اروپایی امنیت ملی تاکید می شود در حال حاضر حزب الله بیش از 95 درصد قدرت آتش سلاح های متعارف ارتش های جهان را در اختیار داشته و بیشتر از کشورهای عضو ناتو در مجموع موشک در اختیار دارد.

حزب الله نیازی برای پاسخگویی به اسرائیل نمی‌بیند - اسپوتنیک ایران
حزب الله نیازی برای پاسخگویی به اسرائیل نمی‌بیند

پیشتر تحلیلگران اسرائیلی گزارشی منتشرکرده و در آن هشدار داده بودند که حزب الله توانسته در زمینه سلاح های متعارف به امکانات همطراز جنگ افزار هسته ای دست یابد.
طبق ارزیابی های گوناگون تعداد موشک های حزب الله که در سال 2006 میلادی ده هزار فروند بود، به 120 تا 140 هزار فروند رسیده است.
همچنین تعداد اعضای فعال این گروه لبنانی از 13 هزار نفر در سال 2006 میلادی به 25 هزاز نفر افزایش یافته و همچنین 25 تا 30 هزار نفر رزمنده ذخیره دارد.
در کزارش گفته می شود حزب الله موشک های خود در داخل تاسیسات غیر نظامی از جمله محلات مسکونی، بیمارستان ها، مدارس و مساجد مستقر کرده است تا مانع حملات هوایی شده و در صورت چنین حملاتی اسرائیل را به کشتن افراد غیر نظامی متهم سازد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала