توافق کُردها و دولت سوریه

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourتوافق کُردها و دولت سوریه
توافق کُردها و دولت سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های ترکیه اعلام کردند که دولت دمشق و یگان های کُرد مدافع خلق توافق کرده اند که از میادین نفتی و گازی واقع در مناطق تحت کنترل کُردها در استان شرقی دیرالزور بهره برداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، خبرگزاری آناتولی روز پنجشنبه به نقل از منابعی که آن را "آگاه" خواند، بدون ذکر نام گزارش داد: وزارت نفت سوریه توافقنامه ای 6 ماهه با یک شرکت کانادایی برای تعمیر و نگهداری از لوله های نفتی واقع در مناطق تحت کنترل کُردها در استان دیرالزور امضاء کرده است. 
در این گزارش که چند روزنامه و پایگاه خبری ترکیه نیز آن را منتشر کردند، آمده است: شرکت کانادایی شروع به تعمیر لوله های منتهی به میادین نفتی و لوله های مخازن میادین نفتی کرده است. 
طبق توافق مذکور که گفته می شود چند روز پیش امضاء شد؛ تولیدات میادین نفتی و گازی واقع در مناطق تحت کنترل کُردها به زودی به پالایشگاه ها و کارخانه های دولتی سوریه پمپاژ خواهد شد. 
کُردها نیز متقابلاً در مناطق تحت کنترل خود از برق و خدمات عمومی دیگر برخوردار خواهند شد و همچنین به اندازۀ نیاز از چاه های نفتی واقع در مناطق تحت کنترل خود برداشت خواهند کرد.
تولیدات نفتی از 2 میدان العمر و التنک که تحت کنترل کُردها است، به میدان نفتی التیم که تحت کنترل دولت سوریه است، پمپاژ خواهد شد و از آنجا به پالایشگاه حمص در مرکز این کشور پمپاژ می شود.
گاز نیز از میادین العمر، التنک و الجفره که همگی تحت کنترل کُردها است، به کارخانه کونکو در دیرالزور پمپاژ خواهد شد و از آنجا به به میدان التیم پمپاژ می شود و سرانجام به نیروگاه حرارتی "جندر" در حمص که تحت کنترل دولت است، پمپاژ خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала