موافقت حوثی های یمن با پیشنهاد شرکت در روند صلح

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisموافقت حوثی های یمن با پیشنهاد شرکت در روند صلح
موافقت حوثی های یمن با پیشنهاد شرکت در روند صلح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالد الیمانی، وزیر خارجه جدید یمن و نماینده دائم سابق این کشور در سازمان ملل اعلام کرد نیروهای حوثی عضو جنبش شیعی انصارالله با ارسال نامه ای به سازمان ملل موافقت خود با شرایط حل و فصل صلح آمیز درگیری در یمن را اطلاع دادند.

به گزارش اسپوتنیک، الیمانی این مطلب را در اولین مصاحبه اش پس از انتصاب به سمت وزیر خارجه با شبکه تلویزیونی "العربیه" اعلام کرده و خاطرنشان کرد حوثی ها قبول کردند از شهرهای تصرف شده خود عقب نشینی نموده و سلاح هایشان را تحویل دهند.
الیمانی روز چهارشنبه به سمت وزیر خارجه یمن منصوب شده و جای عبدالمالک المخلافی را گرفت که از سال 2015 تا به حال این سمت را عهده دار بود.

کشته شدن چند رهبر حوثی های یمن در نتیجه حملات هوایی عربستان - اسپوتنیک ایران
کشته شدن چند رهبر حوثی های یمن در نتیجه حملات عربستان

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی جنبش شیعه " انصارالله و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور رسمی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала