سخنان عمار حکیم درباره دولت آینده عراق

© AP Photo / Hadi Mizbanسخنان عمار حکیم درباره دولت آینده عراق
سخنان عمار حکیم درباره دولت آینده عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمار حكيم رهبر جریان «الحکمه» عراق با بیان این‌که گفت‌وگوها برای تشکیل دولت آینده این کشور به خوبی پیش می‌رود، تاکید کرد که این دولت، ایرانی یا آمریکایی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، حکیم در کنفرانسی خبری که چهارشنبه 23 مه در کویت برگزار کرد گفت: «مشورت‌ها برای تتشکیل دولت آینده عراق به خوبی پیش می‌رود». او افزود: «جریان صدر هم‎پیمان اصلی ما نه از امروز بلکه از سال‌های دراز پیش است. معتقدیم که این ائتلاف دو جانبه می‌تواند هسته اصلی (دولت) باشد».

اعلام رسمی نتایج انتخابات عراق - اسپوتنیک ایران
اعلام رسمی نتایج انتخابات عراق

در انتخابات پارلمانی اخیر عراق که روز 12 مه برگزار شد، ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر، با به دست آوردن 54 کرسی، پیشتاز انتخابات شد. در این انتخابات جریان الحکمه 19 کرسی به دست آورد.
حکیم در کنفرانس خبری گفت: «ما می‌خواهیم عراق را از همه محورهای منطقه‌ای و بین‌المللی دور کنیم تا عراق برای عراقی‌ها بماند».

مقتدی صدر برنده انتخابات پارلمانی عراق با حیدر العبادی دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
اولين ديدار مقتدی صدر با نخست وزير عراق پس از پيروزى در انتخابات

او افزود: «معتقد نیستم که دولت آینده ایرانی یا آمریکایی خواخد بود، بلکه دولتی عراقی با تصمیمی عراقی تشکیل خواهد شد که به سود عراقی‌ها فعالیت خواهد کرد تا بدین ترتیب کشور روابط خوبی با همسایگان عرب و مسلمانش و همچنین جامعه جهانی داشته باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала