عضو "جیش الاسلام": هیچگونه حمله شیمیایی در سوریه رخ نداده است +فیلم

© AFP 2023 / Stringerعضو "جیش الاسلام": هیچگونه حمله شیمیایی در سوریه رخ نداده +فیلم
عضو جیش الاسلام: هیچگونه حمله شیمیایی در سوریه رخ نداده +فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلمی به دست اسپوتنیک رسیده که در آن شبه نظامی عضو گروه تروریستی "جیش الاسلام" اعتراف می کند که هیچگونه حمله شیمیایی در سوریه رخ نداده و چنین اخباری دروغ است.

شبه نظامی سوری این اعتراف را قبل از ترک شهر دومای سوریه از طریق کریدور انسان دوستانه ایجاد شده با مساعدت مرکز روسی مصاحه طرفهای درگیر در سوریه انجام داده است.

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارس، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش نمود. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی در دوما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.
امروز آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала