استقبال کاربران از پروژه برجی با قابلیت چرخش 360 درجه +ویدئو

© AP Photo / Kamran Jebreiliاستقبال کاربران از پروژه برجی با قابلیت چرخش 360 درجه +ویدئو
استقبال کاربران از پروژه برجی با قابلیت چرخش 360 درجه +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برج دینامیکی ( Dynamic Tower ) که با نام برج داوینچی ( Da Vinci Tower ) نیز معروف است چشم انداز یک طرح آسمانخراش چرخان ۴۲۰ متری برای شهر دبی است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید فیشر از سال 2008 تا به امروز با جدیت کامل بر روی طراحی برج دوار و چرخشی کار می کند که هر طبقه آن قابلیت چرخش 360 درجه را دارا باشد. این آسمان خراش هشتاد طبقه ای، یک هتل در خود جای داده است و قیمت هر واحد این برج در حدود 30 میلیون دلار تخمین زده شده است. برج چرخان دبی اولین آسمان‌خراش پیش ساخته در جهان خواهد بود که در کارخانه ساخته و بعداً به سایت ساخت و ساز منتقل شود. با این روش می‌توان کل بنا را در ۲۲ روز ساخت.
کل این برج از توربین‌های بادی و صفحات خورشیدی تغذیه خواهد کرد و الکتریسیتهٔ اضافی به اندازه‌ای خواهد بود که پنج ساختمان مشابه دیگرِ هم اندازه، در مجاورت آن را تغذیه کند.

طبقات این برج با فرمان صوتی و سرعت دلخواه و حداکثری شش متر بر دقیقه امکان چرخش دارند به شکلی که چرخش کامل آن هفت روز زمان می برد.
این آسمانخراش چرخان هنوز در مرحله ساخت است و تکمیل نشده و تاریخ دقیق تکمیل آن اعلام رسمی نشده است. تصاویر این برج حیرت کاربران را برانگیخته و آنها بی صبرانه منتظر هستند تا نمای واقعی این برج و نتیجه نهایی آن را ببینند.
برخی کاربران پیش بینی میکنند صرفا ثروتمندان خواهند توانست در این برج اقامت داشته باشند اما امیدوارند که بتوانند آن را از نزدیک ببیند.

همچنین گفته شده است پس از اتمام این پروژه، ۱۱ شهر بزرگ دیگر شاهد چنین پروژه هایی خواهند بود که شهرهای معروفی مانند: مسکو، میلان، نیویورک و توکیو در این لیست هستند. کاربران منتظر آشنایی با سایر برجهای چرخان دنیا و محل ساخت آنها هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала