جزئیات جدیدی از بازداشت شاهزادگان سعودی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات جدیدی از بازداشت شاهزادگان سعودی
جزئیات جدیدی از بازداشت شاهزادگان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیخ سعود المعجب دادستان کل عربستان جزئیات جدیدی از سرنوشت شاهزادگان و سرمایه داران عربستانی که به اتهام فساد مالی در هتل ریتزکارلتون در ریاض بازداشت هستند، اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شیخ سعود المعجب در گفت‌وگویی مطبوعاتی با مجله "الرجل"، گفت: تعداد بازداشت شدگانی که با حل و فصل پرونده خود، مخالفت کردند، بسیار اندک است.
المعجب افزود: کسانی که مخالف حل و فصل اوضاع خود باشند، برای محاکمه به دادگاه ارجاع داده می‌شوند و نظام اقدامات کیفری و دفاعیات و بازجویی‌‌ها، برای آن‌ها اجرا می‌شود.
دادستان عربستان در ادامه تاکید کرد که هیچ کسی در این کشور مصونیت ندارد و دادستانی کل می‌تواند علیه هر شخصی اقامه دعوا کند.
وی همچنین از وجود حکم بازجویی از برخی متهمان به فساد که در خارج از عربستان به سر می‌برند، پرده برداشت.
عربستان سعودی اوایل ماه نوامبر جاری از تشکیل کمیته‌‌ای عالی برای مبارزه با فساد به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد این کشور خبر داد و پس از آن تعداد زیادی از شاهزادگان، وزرای کنونی و وزرای سابق و تجار عربستانی به اتهام فساد و پولشویی بازداشت شده‌اند.
مقامات سعودی بیشتر کسانی را که در هتل ریتز کارلتون بازداشت کرده‌اند بعد از دریافت رشوه‌های میلیاردی آزاد کرده‌اند.
شاخص‌ترین فرد بازداشت‌شده ولید بن‌طلال است که بزرگ‌ترین امپراطوری اقتصادی جهان را مدیریت می‌کند. ثروت این شاهزاده 18 میلیارد و 700 میلیون دلار برآورد شده است. وی سهام‌دار عمده در شرکت‌هایی نظیر اپل و گروه بانکی سیتی‌بانک آمریکاست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала