ارتش اسرائیل از گاز اشک آور علیه فلسطینی ها استفاده کرد

© AFP 2023 / Abbas Momaniارتش اسرائیل از گاز اشک آور علیه فلسطینیان استفاده کردند
ارتش اسرائیل  از گاز اشک آور علیه فلسطینیان استفاده کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش اسرائیل از گاز اشک آور علیه نوجوانان فلسطینی که در نزدیکی مرز با اسرائیل تظاهرات کردند استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نوجوانان آماده برای اعتراض فعال — در 500 متری مرز اسرائیل که با چوب و سنگ گرد هم آمدند، این نوجوانان در سطلهای خیابانی برای نشان دادن اعتراض خود آتش درست کردند. گروهی از نظامیان اسرائیلی با خودرو زرهی در مقابله  با آنها به پرتاب نارنجکهای صدازا و گازهای اشک آور اقدام کردند.

درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل در مرز اسرائیل و قسمتهای کنترل شده از جمله رام الله، بیت لحم و طولکرم در کرانه غربی و نوار غزه رسیده است. صدها نفر در این تظاهرات حضور دارند. علاوه بر این، پلیس اسرائیل بخشی از معترضان در یکی از مناطق عربی اورشلیم که قصد بستن جاده را داشتند متفرق کرده.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала