ترکیه درباره تحویل الرقه به کردها هشدار داد

© AP Photo / Syrian Democratic Forcesترکیه درباره تحویل الرقه به کردها هشدار داد
ترکیه درباره تحویل الرقه به کردها هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون نخست وزیر ترکیه به آمریکا هشدار داد ، شهر الرقه را که ۹۰ درصد ساکنانش عرب هستند به اتحاد دمکراتیک سوریه تحویل ندهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فکری ایشک، معاون بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در این خصوص به خبرنگاران گفت: تحویل شهر الرقه به کردها، مشکل بزرگی را به وجود می آورد و آتش جنگ های قومیتی را در این شهر روشن خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: منطقه ای که ترکیه در آن به سر می برد، دوران واقعا دشواری را تجربه می کند، به گونه ای که هرج و مرج در آن بسیار بزرگ تر از زمان توافق نامه معروف «سایکس — پیکو» است و علتش این است که مرزهای کشورها در این منطقه، دیگر هیچ معنایی ندارد.
معاون نخست وزیر ترکیه یادآوری نمود: بسیاری از کشورها مانند سوریه قدرت خود بر مرزهایشان را از دست داده اند و همین موضوع باعث دخالت کشورهای مختلف از جمله آمریکا به این کشورها شده است.
ایشک با بیان این که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) سازمان های تروریستی یکسانی هستند، تاکید کرد: این گروه ها با کمک یکدیگر مشکلات زیادی را در منطقه ایجاد کرده اند.
نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (پ.ی.د) که تحت حمایت واشنگتن قرار دارند، سه شنبه شب اعلام کردند که شهر الرقه پایگاه اصلی داعش را از وجود این گروه تروریستی آزاد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала