هزاران پیشمرگ آماده مقابله با حمله نیروهای عراقی به کرکوک هستند

© AFP 2023 / Safin Hamedقمار بزرگ
قمار بزرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور سیاسی رئیس اقلیم کردستان عراق از آماده باش نیروهای پیشمرگ برای رویارویی با حمله احتمالی نیروهای عراقی به کرکوک، مهم ترین شهر مورد مناقشه دو طرف خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، «هیمن هورامی»، مشاور سیاسی «مسعود بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هزاران نفر از نیروهای پیشمرگ با سلاح های سنگین در پایگاه های خود در داخل شهر نفت خیز و مورد مناقشه کرکوک در شمال عراق و حومه آن مستقر شده اند و مسئولیت آنها نیز مقابله با هر گونه حمله نیروهای بسیج مردمی این کشور (الحشد الشعبی) می باشد.
بر اساس این گزارش، مشاور رئیس اقلیم کردستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییر همچنین از «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق درخواست کرده دستور عقب نشینی نیروهای بسیج مردمی از حومه کرکوک را صادر کند و دخالت جامعه بین المللی در این زمینه را نیز خواستار شد.
هورامی در این باره تاکید کرده که اطلاعاتی در دست دارند مبنی بر این که نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق در مناطق جنوب کرکوک در حال برنامه ریزی برای حمله به نیروهای پیشمرگ و برخی مناطق و میادین نفتی این استان هستند.
در حالی که برخی مسئولان اقلیم کردستان تاکید دارند که دولت مرکزی عراق تصمیم گرفته نیروی نظامی روانه کرکوک کند و به همین دلیل نیز نیروهای پیشمرگ به حالت آماده باش درآمده اند، نخست وزیر این کشور روز گذشته خاطر نشان ساخت که نه تنها علیه کردها به زور متوسل نمی شوند بلکه از آنها همانند سایر قومیت های این کشور نیز دفاع کرده و اجازه نخواهند داد مورد حمله قرار گیرند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала