بسته شدن جاده اربیل ــ موصل

© Sputnik / Hikmet DurgunПраздничные мероприятия накануне референдума о независимости в столице Иракского Курдистана городе Эрбиль
Праздничные мероприятия накануне референдума о независимости в столице Иракского Курдистана городе Эрбиль - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قام‌های اقلیم کردستان پس از طرح این ادعا، که بغداد درصدد حمله نظامی گسترده به این اقلیم است، جاده اربیل ــ موصل را بستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم،منابع امنیتی عراق ضمن اعلام این مطلب افزودند، نیروهای پیشمرگه مسیر «الخازر» آخرین نقطه مرزی اقلیم به‌سمت موصل را با خاکریز و بتن‌های سیمانی بسته‌اند.
این منابع تصریح کردند، نیروهای پیشمرگه با خاکریزهایی تنها راه زمینی که اربیل را به موصل در منطقه الخازر از سمت شرق اربیل متصل می‌کرد، مسدود کرده‌اند. این نیروها همچنین مسیر ارتباطی «دهوک» را از سمت شمالی استان نینوا بسته‌اند.
به گزارش تسنیم، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق، روز گذشته در پیامی در توییتر، به‌نقل از یک مسئول کُردی مدعی شد که «پیام‌های جدی دریافت کرده» مبنی بر این‌که «نیروهای عراقی از جمله نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال برای حمله‌ای گسترده به کردستان آماده می‌شوند».
با این حال، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق طی گفت‌وگویی مطبوعاتی، این ادعا را رد و تأکید کرد که دولت عراق هیچ نیتی برای حمله به کردستان ندارد و «نیروهای عراقی فقط با داعش می‌جنگند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала