گزارش و تحلیل

کمپنین زن مصری برای بازگشایی بخت دختران به عنوان زن دوم +عکس

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر کمپنین زن مصری برای بازگشایی بخت دختران به عنوان زن دوم +عکس
کمپنین زن مصری برای بازگشایی بخت دختران به عنوان زن دوم +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک خانم مصری با انتشار یک کتاب و به راه انداختن کمپینی از خانما می خواهد تا شوهرانشان را زن بدهند تا بدین ترتیب از تعداد دخترهای بی شوهر کاسته شود.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی است که یک زن مصری با پیشنهاد جنجالی خود، سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است. در این رابطه گفته می شود که او با انتشار یک کتاب و به راه انداختن کمپینی با نام کمپین "زوجی زوجک" از خانما می خواهد تا شوهرانشان را زن بدهند تا بدین ترتیب از تعداد دخترهای بی شوهر کاسته شود.

📸این خانم #مصری یک کتاب نوشته و کمپینی راه انداخته که از خانم ها میخواهد برای همسران خود #زن بگیرند تا تعداد #دخترهای_مجرد کم شود! البته در اسلام شرايط #ازدواج مجدد و اختيار چند زن توسط مرد ، تابع شرايط خاصي است كه مهمترين آنرا ميتوان رعايت عدالت دقيق بين زنها دانست آیه شریفه #قرآن مجید ميفرمايد: "فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى‏ وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ ذلِکَ أَدْنى‏ أَلاَّ تَعُولُوا"؛ با زنان پاک (دیگر) ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر مى‏ترسید #عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید، تنها یک #همسر بگیرید. يعني در صورت عدم رعايت عدالت بين آنها به همان يك زن اكتفا كنيد. همانطور كه ميدانيد عدالت معناي وسيعي را در بر ميگيرد و به معناي مساوات نيست. در اينجا به نظر ميرسد بايد در فراهم نمودن شرايط خوراك و پوشاك و مسكن و نيز نوع ارتباط و محبت بسيار دقيق عمل نمود كه نيازهاي زن را بسته به شرايط او تامين نمود بطوريكه احساس نكند زن ديگر از امكانات و روابط عاطفي بيشتري برخوردار است.چرا كه در ادامه آيه رعايت نكردن چنين مسائلي را مصداق ظلم و ستم معرفي كرده است. گرچه شرايط زندگي كنوني طوري گرديده كه جوانان در همان تشكيل خانواده يك همسري نيز مستاصل شده اند اما بهتر است زنان متاهل درصورت آماده بودن شرايط براي ازدياد جمعيت #شيعه و نيز جلوگيري از مجرد ماندن #دختران حتما به اين موضوع فكر كنند… شايان ذكر است با اينكار #فساد موجود در جامعه نيز به نحو محسوسي كاهش يابد چراكه با توجه به ماهيت نيازهاي #جنسي #مردان و تنوع طلبي آنان و نيز افزايش زنان #مطلقه و دختران #مجرد در جامعه ميتوان دريافت كه راهكار قرآني اين مساله با رعايت دقيق شرايط آن بهترين چاره اين قضيه خواهد بود در غير اينصورت بايد در آينده اي نه چندان دور #فحشا را به طور رسمي بپذيريم زيرا در جامعه اي زنان آن مجرد و مردان نيز به تك همسري اكتفا كنند و #پسران نيز قدرت تشكيل خانواده نداشته باشند خواه ناخواه به سمت فساد و فحشا خواهد رفت #معنوي…

Публикация от " مُحَــمَّد مَـھْدې مَعنَوي" (@mahdi.m_61) Авг 4 2017 в 7:48 PDT

با نگاهی به کامنت هایی که در زیر تصاویر منتشر شده از او به ثبت رسیده است می توان مشاهده نمود که راهکاری که او پیشنهاد می دهد مورد توجه برخی از کاربران مرد قرار گرفته و در عوض توسط بسیاری از کاربران زن و حتی مرد محکوم می شود.

برخی کاربران بر این عقیده اند که مشکل دختران ایرانی ازدواج نسیت. کاربری دختری دراین رابطه نوشت مشکل یافتن مردی است که بتواند آنها را خوشبخت کند. کاربران پسر نیز می نویسند که دخترها از پسران آن چیزی که پدر در پنجاه سال رسیده است را در بیست و دو سال میخواهند. مشکل کمبود پسر و بی شوهری نیست، مشکل پسرانی هستند که شرایط مناسبی (از دید دختران) برای ازدواج ندارند.

برخی کاربران نیز عقیده دارند به نظر می رسد که اگر شرایط جوانان در کشورهای مختلف بهتر شود و هر یک از آنها دست کم یک شغل ثابت، حقوق مکفی و یک سرپناه داشته باشند، از آمار دختران بی شوهر به شدت کاسته خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала