احتمال اعمال تحریم های جدید علیه قطر

© REUTERS / Thomas Whiteاحتمال اعمال تحریم های جدید علیه قطر
احتمال اعمال تحریم های جدید علیه قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارای امور خارجه چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر که قطر را به حمایت از تروریسم متهم می کنند، در بحرین در مورد تحریم های اقتصادی جدیدی علیه دوحه به گفتگو خواهند نشست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، چهار کشور عربستان، امارات، بحرین ومصر نشستی درباره وضع تحریم های اقتصادی جدید علیه دوحه از 29 الی 30 ژوئیه در منامه پایتخت بحرین برگزار می کنند.
این 4 کشور روز 5 ژوئن روابط خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی و نشان دادن نرمش در برابر ایران متهم کردند؛ ادعا‌هایی که قطر آن‌ها را رد می‌کند.
به نوشته الحیات و به نقل از منابعی نامشخص در خلیج فارس، وزرای خارجه این 4 کشور «انتظار می‌رود تحریم‌هایی را اعمال کنند که به طور تدریجی بر اقتصاد قطر تأثیر خواهد داشت.»

تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری کویت و با حضور آمریکا و ترکیه نتوانسته است به این منازعه پایان دهد؛ اختلاف نظری که سفر و برقراری ارتباط میان قطر و این 4 کشور را مختل کرده و به درگیری‌های لفظی شدید میان طرفین منجر شده است.

عربستان سعودی مرز زمینی خود را با قطر بسته و هر 4 کشور نیز آسمان و مسیرهای دریایی خود را بر روی قطر بسته اند.

ایران و ترکیه با ارسال محصولات کشاورزی، لبنی و پروتئینی به قطر این کشور را یاری می‌دهند و عمان به قطر اجازه داده است به جای بنادر امارات، از بنادر این کشور استفاده کند.

این 4 کشور هفته گذشته 18 گروه و فرد جدید مرتبط با قطر را به فهرست تحریم‌های خود افزودند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала