اعتراف خطرناک ترین زن داعشی

© REUTERS / Stringerاعتراف خطرناک ترین زن داعشی
اعتراف خطرناک ترین زن داعشی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خطرناک ترین زن عضو داعش حین فرار از موصل دستگیر شد و اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، احلام محسن علی، یکی از خطرناک‌ترین زنان عضو گروه تروریستی داعش و جنایتکار زن شماره یک این گروه است که در تصرف موصل و روستاهای اطراف آن و منطقه القیاره در اواسط سال 2014 یاری رسانده است.
احلام به همراه برادرش که یکی از اعضای برجسته داعش محسوب می شود، در جریان عملیات ویژه نیروهای عراقی در نزدیکی پل ارتباطی دو ساحلی شرقی و غربی موصل دستگیر شد.
یک منبع از نیروهای دستگاه امنیت القیاره درباره او می‌گوید: احلام به فعالیت خود به عنوان عضو گروهک‌های تروریستی مخفی و فعالیت‌های جاسوسی‌اش و نیز فرماندهی زنان داعشی و گروه‌های تروریستی طی سال‌های پس از سقوط رژیم صدام در سال 2003 و یورش نیروهای آمریکایی به عراق، اعتراف کرد.
به گفته این منبع امنیتی، احلام در جریان تحقیقات اعتراف کرد که پیش از سقوط موصل به دست داعش در جمع‌آوری و ارائه اطلاعات برخی از نیروهای پلیس و افسران در روستای الحود شامل اسامی و آدرس خانه‌هایشان جهت بازداشت، شکنجه و اعدام آنها، کمک کرده است. حتی همسر احلام نیز از کینه او نسبت به دستگاه امنیتی در امان نبود، همسر او پیش از اشغال موصل یکی از نیروهای پلیس عراق بود و با داعش نیز بیعت نکرده بود.
احلام پیش از اشغال موصل توسط داعش در روستای الزاویه دوره‌های اصول دین و آموزش عقیدتی این گروه تروریستی را تدریس می‌کرد.
احلام در یک خانواده فقیر بزرگ شد، پدرش یک نظامی بازنشسته بود، او چهار برادر و چهار خواهر داشت و در ژوئن 2014 آشکارا به داعش پیوست. وی بعدا به عضویت دیوان محاسبات و دیوان امنیت و اطلاعات داعش درآمد.
احلام در جریان تحقیقات موقعیت برخی گورهای دسته‌جمعی نیروهای امنیتی و غیرنظامیان جنوب موصل را که به اتهام توطئه توسط داعش اعدام شده بودند را نشان داده اما نتوانست تعداد این قربانیان را به علت تعداد زیادشان بیان کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала